Audi A5 Coupé: факторът удоволствие е по-голям при бензина

1105
2021

ТОВА A5 Е НАИСТИНА ЕЛЕГАНТНО ЯВЛЕНИЕ. Най-малкото е истинско Coupé, тоест с две врати. На борда му има фини материали и отлична изработка. Освен това предлага приятно усещане за простор и съвсем прилично място на задната седалка. Това се среща рядко. Под красивата обвивка се крие модулната платформа за модели с надлъжно разположен двигател на концерна VW. 2-литровият TDI двигател – тук с 204 к.с. – ни е познат от различни модели на Audi, Seat и Škoda. Той участва повече от веднъж в нашето сравнение. Също толкова позната ни е и слабостта му при потегляне в комбинация със 7-степенната автоматична трансмисия (DSG). При стартиране и при ускоряване на излизане от завоите винаги има една секунда замисляне, без да се развихри. Изнервящо. По време на шофиране DSG трансмисията също не е прекомерно пъргава, дори напротив. При директното сравнение с TFSI TDI междувременно също прави впечатление на малко шумен – особено в диапазона на средните обороти.

Въпреки на практика идентичните динамични характеристики той е по-бавен от бензиновия мотор и не е толкова експлозивен. Но затова пък си остава икономичен, давайки резултат от 6,3 литра по време на теста. Бензиновият мотор харчеше 8,1 литра. 2-литровият TFSI двигател със също 204 к.с. си върши работата обичайно добре – той ни е познат от голям брой модели на концерна. Пъргав, бързо ускоряващ, комфортен, с як дрезгав звук при развъртане. Целият този ансамбъл – както дизелът, така и бензинът са с двойно задвижване – е една идея по-шлифован от TDI. Дори DSG трансмисията действа по-внимателно. Всичко това подхожда чудесно на настройката с успешен компромис между спорт и комфорт.

Дизелът е по-скъп с 6100 лева
За дизеловия вариант от Audi искат 6100 лева повече (по цени за Германия), затова не го препоръчваме. Бързо ускоряващият TFSI доставя истинско удоволствие в A5.

Победител: бензиновият

За нас нещата са категорични: в елегантното и фино Coupé повече подхожда комфортният и пъргав бензинов мотор. А не подчертано икономичният, но не и култивиран дизелов агрегат.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин