2022
Открити четириместни модели от премиум марките нерядко имат доста елитарен вид като нови. Представеното в края на 2016 г. второ поколение на A5 Cabrio (код на модела F5) не прави изключение. От самото си начало тя се движи от слънчевата страна на живота. Макар и да използва техниката на своя близнак A4 B9, се цели в по-платежоспособна, по-страстна клиентела. Тя не се впечатлява, че като нов автомобилът минава цена от 100 000 лв. – дори и без опционалното двойно задвижване quattro и престижния 6-цилиндров агрегат.

С някоя друга екстра нашият тестови автомобил е струвал като нов през април 2018 г. 135 000 лв. Затова пък получавате адаптивно окачване, LED фарове, брутална аудиосистема B&O, дигитални уреди с навигация и S-Line външност. Но дори и неща като задължителното в този клас отопление на седалките или асистент за паркиране са задължителни в този клас. За щастие загубата на стойност е в полза на интересуващите се от коли втора ръка: четири години и един сдържан фейслифт (2019) по-късно цената е наполовина – 68 000 лв.

Въпреки редица по-потентни (както и по-скъпи) моторизации, добре шумоизолираният Euro-6 дизелов агрегат с Commonrail система (VW EA288) си върши работата добре, партнирайки си перфектно със 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя (S tronic). 400 Нм при 1750 оборота ви позволяват уверено придвижване при минимален разход от порядъка на 6 литра дизел. Колко често ще спирате на бензиностанцията, зависи от това, дали предишният собственик е инвестирал в опционалния 54-литров резервоар за гориво и 24-литровия AdBlue резервоар.


Елегантността на предницата не е загубена – въпреки следите от удари с камъчета. Покривът се отваря напълно автоматично – само за 15 секунди с натискане на бутон. Освен това кабриолетът е напълно пригоден за зимата – покривът е изолиран от трипластова тъкан с допълнителна изолация за намаляване на шума. По време на движение можете да го отваряте или затваряте до темпо 50. Естествено, оперирането при спрял автомобил щади в по-голяма степен механиката на покрива.
В полза на солидността на конструкцията говори това, че след пробег от 100 000 километра нашият тестови автомобил не скърцаше и не тракаше дори и при движение по паваж и всички фуги са точни до милиметър. A5 може да бъде не само благороден. С тествания 2-литров 4-цилиндров дизелов агрегат могат да бъдат теглени и товари – до 1700 килограма. При разхода на гориво бе постигнат резултат от около 6 л/100 км. Все пак не забравяйте, че ремонтите са скъпи.

ПРОВЕРЕТЕ ВНИМАТЕЛНО ОКАЧВАНЕТО И ПОКРИВА!
Интересуващите се от употребявани автомобили трябва да знаят: с изключение на рано износващото се окачване и отделни случаи на теч на масло A5 не познава други стандартни проблеми. Проверката на подемника на нашия модел показа, че той е в отлично състояние: подът и ауспуховата уредба са безупречни, задвижването е сухо. Понякога покриващият плат на стъкленото задно стъкло се отделя или показва следи от надраскване. Подобни проблеми имаше и при A4 Cabriolet. Хубаво е, че за второто поколение на A5 кабриолет няма сервизни акции.




МОЖЕ ЛИ МАЛКО ПОВЕЧЕ?
Като S5 A5 Cabriolet се превръща в Gran Turismo. Неговият 3-литров V6 турбомотор разполага с уверените 354 к.с. Това е достатъчно за спринт от 5,1 секунди до темпо 100 и максимална скорост от 250 км/ч. В ценово отношение Audi S5 Cabriolet от второто поколение стартира от около 80 000 лв.
Извод
Дори и с пробег от 100 000 километра второто поколение на кабриолета на Audi A5 си остава ексклузивно: под 60 000 лв. практически е невъзможно да се сдобиете с модела. Ако са ви достатъчни 4-цилиндров мотор и предно задвижване, ви препоръчваме дизеловия вариант със 190 к.с.
