Audi A5 срещу BMW Серия 4: Най-елегантният дуел на годината

2412
2016

Audi Sportback срещу BMW Gran Coupé – добре дошли на баварския конкурс за красота! Първото сравнение на новото A5 със Серия 4

ИМЕНАТА са само вятър и мъгла. Винаги е било така – и така и ще остане. Например при Audi. При новия модел на А5 Sportback те както винаги упорито говорят за „купе с четири врати“. Все пак това звучи много по-секси от скучна лимузина със задница тип лифтбек. Но всъщност Audi е точно това. Макар и доста елегантна лимузина. Колегите от BMW също вървят по този път. Най-елегантното Серия 3 се нарича Серия 4 – и когато е с 4 врати и голям заден капак, се превръща в какво? В Гран Купе. Но както и да е: и двата модела са елегантни и индивидуални, те са купетата, които искаме да притежаваме. И все пак имат сериозни различия в детайлите. При BMW фугите са най-големите сред всички премиум продукти. Но това не се отразява на качеството, защото фугите са също толкова прецизни като при „натегача“ Audi.

В задната част на BMW: дори и мъже с ръст 1,90 метра като нашия тестов пилот Иво седят удобно

Да поговорим и за дизайна. Audi изглежда по-завършено и се отличава с най-ефектната задна част в средния клас, докато Серия 4 изглежда малко по-натежало отзад. Елегантният модел от Мюнхен не може да изпревари новото A5 Sportback и по отношение на размерите. При практически идентични спрямо предишния модел размери А5 предлага малко повече място за пътниците с висок ръст, дългите пътувания със Sportback са по-приятни. Но естествено нито един от двата модела не е майстор на пространството. Но ние не сме и очаквали това.

За разлика от доста дискретно променения външен дизайн в интериора Audi най-сетне демонстрира малко „напредък чрез техника“ – каквато винаги е била амбицията на производителя от Инголщат. Уредите са напълно дигитални, Sportback е изцяло свързан. И то с качество, което по нищо не отстъпва на изработката. В това отношение BMW леко изостава. Наистина, всичко е монтирано много фино, но пластмасите изглеждат една идея по-малко изискани, дизайнът на кокпита не е толкова елегантен като при Audi. Но и BMW е свързано почти перфектно, не се предлагат единствено дигитални уреди.

В задната част на Audi: малко повече място спрямо BMW, двама възрастни пътници могат да пътуват удобно

За сметка на това Серия 4 трупа преднина при управлението, постоянно подобряваната система iDrive функционира по-интуитивно от MMI на Audi с неговите леко объркани менюта.
Но и двата спортни модела се представят чудесно в класическите дисциплини. Да започнем с BMW. Тестовият автомобил е 435d със сензационния редови „шестак“ под предния капак. Когато 3-литровият дизел се заеме със задачите си, той звучи по-скоро като 6-цилиндров мотор, а не като агрегат със самовъзпламеняване. И работи в перфектен синхрон с 8-сепенната автоматична трансмисия. Тя работи също толкова бързо като скоростна кутия с два съединителя, но без типичните придърпвания при превключване под пълен товар.

На също толкова високо ниво се представя и Audi. Неговият V6 може и да не работи толкова спокойно като „шестака“ на BMW – но е много жизнен. Въпреки че с мощността си от 286 к.с. на хартия изостава от BMW с 313 к.с., той прави впечатление на много буден. Който иска, може да вкара стрелката в червената зона на оборотомера като при спортен двигател.
И въпреки целия този спортен дух двата модела обещават разход на гориво на нивото на компактни автомобили. Тоест средно 5 литра на 100 километра. Но нека бъдем реалисти, във всекидневието стойността е по-скоро 7 литра.

Продължете на следващата страница …

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин