Audi A4 B9 на старо: отлична стока от фирмени флотилии


20
окт.
2020

ТРЯБВА ДА СЕ ВГЛЕДАТЕ СЪВСЕМ ВНИМАтелно, за да можете да различите отделните модели. От представянето на първото A4 през 1995 г. хората от Инголщат усъвършенстват модела по-скоро по пътя на тихата еволюция, отколкото на голяма революция. Това, което за някои е скучно, представлява нещо непреходно за други.

Отлично изработен кокпит на A4 с висококачествени материали и интуитивно управление. Единствено широката централна конзола отнема от пространството за коленете на водача

Актуалното пето поколение B9, появило се на пазара през 2015 г., вече присъства в обявите за употребявани автомобили. Сред най-евтините има безброй дизелови комбита с големи пробези. Такъв е и нашият фотомодел от Autohus в Бокел (www.autohus.de). За четири години предишният собственик е изминал 176 000 километра. Иначе на Манхатън-сивото A4, вариант 2.0 TDI, не му личат над четирите обиколки на земното кълбо. Воланът, педалите, седалките, скоростният лост – всичко изглежда като при пробег 50 000 километра. Впечатление, което остава у нас и след пробното шофиране. С ксенон, темпомат и навигационна система разполагате с най-важните неща за дълги пътувания по магистралата. А със 150 к.с. икономичният TDI е отличен спътник.

Непреходен силует. A4 Avant веднага се разпознава като Audi, а дизайнът едва ли ще излезе от мода

Традиционно гамата на моторизациите е голяма. Било то по отношение на дизеловите двигатели с мощност между 122 к.с. (2.0 TDI) и 347 к.с. (S4 TDI), както и при бензиновите между 150 к.с. (първо 1.4 TFSI, а днес 35 TFSI) и RS 4 с 450 к.с. Не забравяйте: версията на метан g-tron със 170 к.с. Причина за евтините дизелови версии е и моторът EA288, който работи под много от предните капаци на автомобилите и е известен от дизеловия скандал. В миналото бензиновите двигатели харчеха масло. При B9 проблемът е отстранен.

2.0 TDI е мощен и икономичен двигател. Изнервящо е само замислянето му при потегляне

По време на продължителния тест на AUTO BILD на 100 000 километра 2.0 TFSI харчеше 1,5 литра – съвсем в реда на нещата. Иначе при Audi качеството на изработка е много високо. Фини материали, които изглеждат висококачествено и след години употреба. „Великолепно, това A4 прави A6 почти излишно!“, написа в дневника на автомобила въодушевен колега. Вярно е. Особено ако след средната колона не се нуждаете от прекалено много място. Традиционна част на A4 е малко тясната му форма. Всички онези, които пътуват сами или по двама, биха могли да се поогледат за някое A4 B9.

Продължете на следващата страница

Още по темата