2017
ЛАЙФСТАЙЛ-КОМБИ. Хубаво определение от 90-те години. Изискан представител бе Audi 80 Avant. Елегантен, спортен, практичен. Но за съжалениe дяволски малък. Днес това определение е почти забравено. Може би причината за това е, че комбитата с истински таланти при товарене са почти измрели. Оживя друг тип практични автомобили, подчинени на автомобилната мода. Така например при правнука на 80, А4 от моделното семейство В8, Audi добави малко по-голяма вместимост на багажника – до 1430 литра. Това е достатъчно. Поведението на пътя е балансирано, така че задното задвижване на BMW и Mercedes почти няма да ви липсва. Двойното задвижване Quattro не е задължително за онези, които живеят в равнините на Северна Германия. То само увеличава теглото и разхода на гориво. По пътя към производител на премиум автомобили Audi успя да поеме по собствени пътища. Да не говорим, че по отношение на качествата на допир изисканата дъщеря на VW е абсолютен първенец. Никъде другаде повърхностите не правят толкова висококачествено впечатление, а фугите не са измерени толкова педантично. Пробегът от 165 000 километра почти не се е отразил на нашия тестов автомобил. Седалките, воланът, звукът при затваряне на вратите: всичко прави впечатление на приятно свежо и така, сякаш високият пробег изобщо не му се е отразил.
Техниката също потвърждава картината и създава малко проблеми. Собствениците на автомобили с TFSI двигатели трябва да се примирят с разхода на масло на моторите си. Водачите на дизелови модификации се оплакват от ранно износване на съединителите и дефектни двумасови маховици. Ако липсва мощност, може да помогне ъпдейт на софтуера за управление на двигателя. Това важи и за автомобилите, при които внезапно престават да работят късите светлини. Но нищо от това не е драматично благодарение на заимстваната от големия концерт VAG техника – но е обратната страна на медала, защото всеки модел страда от идентични проблеми. Но категорично трябва да избягвате трансмисиите Multitronic, които често не издържат и 50 000 километра. Много по-устойчив на времето е дизайнът на Audi. Линиите винаги са еднакви. Наистина, новите модели често приличат на по-добър фейслифт, но дори и 10-годишните автомобили не изглеждат остарели. Резултатът е ниска загуба на стойност. Затова Audi Avant от модни икони се превърнаха в истински популярни автомобили.

Комбитата от моделното семейство В8 се произвеждаха от 2008 до 2015 година и са сред най-популярните употребявани автомобили
Извод
Независимо дали сте почитател на Audi или не: трябва да свалите шапка на качествата на автомобилите от Инголщат. Малко са автомобилите, които са толкова балансирани и обмислени до най-малкия детайл като А4 от моделното семейство В8. С качествата си употребяваните модели почти винаги са във върхова форма.

Поведението на пътя и управляемостта доставят удоволствие. Не на последно място и заради високата устойчивост на каросерията срещу усукване.
ИЗОБЩО НЕ ПОГЛЕЖДАЙТЕ МОДЕЛИТЕ С MULTITRONIC
Пред TÜV Audi A4 от моделното семейство В8, произвеждано от 2007 до 2015 година, са абсолютни отличници. Те впечатляват със значително по-малко проблеми от средното. Но заинтересованите трябва изобщо да не поглеждат моделите с безстепенна трансмисия Multitronic, която винаги се поврежда, а ремонтът е много скъп. И тъй като на А4 това не му личи, то често е любимец на манипулаторите на пробега. Трябва да направите старателна проверка на историята на автомобила в досегашния му сервиз.

Кабелен сноп: когато през задните светлини проникне вода и достигне до кабелния сноп, късите съединения могат да причинят скъпи повреди на електрониката.

Механична скоростна кутия: тя също може да създава проблеми. Много водачи се оплакват от трудното превключване на предавките.

Алуминиеви джанти: болтовете на колелата могат да се развият, а тогава става опасно. Audi заменя засегнатите джанти.
Други проблемни зони:
Двумасов маховик: също като съединителя той не е съобразен с високия въртящ момент и се износва преждевременно. Типичен за TDI проблем.
Течове на охладителна течност: причина за течовете често са разхлабени скоби на маркучите или пробит охладител на рециркулацията на отработените газове.
Акумулатор: той е скрит в багажника и страда от множеството потребители на електроенергия. Резултатът са проблеми при стартиране на двигателя.