Audi A4 Avant срещу Volvo V60 B3: кое е по-доброто премиум бензиново комби? (ТЕСТ)


15
ное.
2020

ЧОВЕК БИ МОГЪЛ да си помисли, че всички сме страшно разглезени. При Polo под 100 к.с. се мръщим, смятаме за стандарт Golf със 150 к.с. и считаме, че конските сили на един автомобил би трябвало да започват поне с цифрата 2 отпред. Хора, разбира се, че може и по-малко. Тук ще ви покажем, че по-малкото може да бъде повече. Тези базови модели са вратата към света на благородните комбита от среден клас със 150 к.с.

ТОВА ПРЕДСТАВЛЯВАТ | Volvo с мек хибрид, Audi с 2-литров бензинов мотор
Започваме на север. Volvo V60 B3 разполага със 163 к.с. в базовата си версия. Двигателят е 2-литров бензинов, подпомаган от електромотор и 48-волтова батерия. Системата се нарича мек хибрид; при спиране се акумулира енергия, а при потегляне и ускоряване се изразходва. Звучи по-динамично, отколкото е всъщност. Но ще се върнем на темата по-късно. Първо нека видим Audi: (почти) всичко е нормално – 2-литров двигател със 150 к.с., като за разлика от Volvo (автоматична предавателна кутия с хидротрансформатор), от Audi са комбинирали мотора с автоматична трансмисия с два съединителя DSG. И двете комбита са с дължина от 4,76 метра – Volvo е с по-дълго с 5 см междуосие и затова предлага малко повече място на задните седалки. Освен това е с по-фина изработка! Да, ние отнехме една точка в този раздел от световния шампион по качество Audi – A4 получи само 17 от 20, докато Volvo събра 18 точки: под товарния под на Avant има гола ламарина, задните постелки не са фиксирани и се плъзгат като във VW Up. Хей, хора от Audi, не подхожда на претенциите ви! При Volvo не само постелките са фиксирани, но можете да вдигнете и подпрете капака в пода на багажника, тогава покупките няма да се местят насам-натам, а на всичкото отгоре и двойният товарен под е покрит с мокет.

Всичко във фейслифта на A4 е дигитално – вече не изглежда обаче много ново. Оставили са стария монитор горе в средата, като сега той използва софтуера на A6 и компания (MMI touch response), а въртящият/натискащ се превключвател е отпаднал. MMI струва 3795 лв., виртуалният кокпит – 1309 лв.
Багажникът е с вместимост от 495 до 1495 литра, а задната седалка се сгъва на три отделни части.
Задните седалки на Audi ни харесват повече – по-голяма повърхност за бедрата, по-добра височина на седене.

Влизането на задната седалка на не чак толкова динамично изглеждащото Volvo става по-удобно, докато в A4 ви смущава скосената задна колона на покрива. Затова пък на задните седалки в Audi ще седите по-удобно и на по-високо, върху по-голяма повърхност за бедрата. Във Volvo бедрата ви нямат достатъчна опора и трябва да сгъвате краката си повече. Отпред също ще се чувствате по-добре в Audi, което се дължи на добрите спортни седалки (доплащащи се), които предлагат перфектна странична опора и в зоната на раменете. Освен това в A4 можете да регулирате подглавниците не само нагоре, а също и напред – доста добро хрумване! Още веднъж похвала за баварците: новата свързаност с интуитивното си управление чрез допир и фините гласови команди е почти на нивото на по-скъпото и по-голямо A6. При Volvo системата е остаряла, менютата са сложно конструирани, иконите са отчасти твърде малки, за да ги избирате по време на движение. А най-добре да не разговаряте с дамата от навигацията – тя често не разбира и ни насочва към места, които изобщо не искаме да посещаваме.

Еднакъв при всички модели на марката: кокпитът на Volvo с вертикално разположения монитор, управляван чрез допир, завъртащ се бутон за стартиране, дигитални уреди. Навигационната система струва 2347 лв., като системата за гласови команди не може да се мери с тази на Audi. За 450 лв. получавате система за индуктивно зареждане на смартфон до скоростния лост.
Багажникът побира от 529 до 1441 литра, а задната облегалка се сгъва в съотношение 2/3:1/3.
Позицията на седене отзад? Става, но седалката е прекалено ниска.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >