Audi A4 Avant срещу Mercedes T-модел: най-финият начин да карате комби

Audi и Mercedes издигат страстта по товаренето на ново ниво – а вместимостта на багажника не е толкова важна

1602
2016

ЛУКСЪТ е един малък бутон на ключа. Натискате го – и задният капак се издига автоматично нагоре. Така е при най-модерните германски премиум комбита. Новото Audi A4 Avant и Т-моделът на Mercedes са от онези автомобили, на които главите на семействата се радват като малки деца. И май не е правилно да говорим за автомобили от среден клас. Те определено не са изгодни „детски колички“ с базовите си цени от над 75 000 лева – а и размерите им вече са доста сериозни. С дължина над 4,70 метра, снишени спортни линии, които завършват в подобни на купета задни части – ясно е защо комбитата са много по-популярни от лимузините. Този път сравняваме Avant и Т-модел не като дизели, а с изискани двулитрови бензинови мотори – които определено са по-приятният избор за тези луксозни модели. Външните им размери са почти идентични, но посрещат пътниците си в свят, изпълнен с малки, типични за всяка от марките особености.

Хм, Т-модел! Ръбестата задница на баничарка остана в миналото

Хм, Т-модел! Ръбестата задница на баничарка остана в миналото

Така например Mercedes комбинира кафяви дървени елементи, бутони с фина структура и свободно стоящ дисплей с класически кръгли уреди и ключ, който трябва да бъде поставен в съответното гнездо. Симпатичен стил: German Classic. От друга страна, Audi издига до съвършенство своя Cool Technics. Перфектни спортни седалки с още по-високо качество на изработката, фини графики зад волана върху ексклузивния Virtual Cockpit (опция), който въодушевява, но и обърква с двойното си управление. Тези стилни елементи правят толкова силно впечатление, защото във всекидневието изисканите комбита си приличат: благородни детайли, но и средно предлагане на място. Всеки VW Passat е по-добър като семеен автомобил.

Никой не може да обвини Avant в скучен дизайн. И с пълно право

Никой не може да обвини Avant в скучен дизайн. И с пълно право

И при двата тествани модела отзад е тясно за краката, видимостта назад не е добра, без парктроник е трудно. Така е при толкова гени на купе. Но AUTO BILD иска да провери пригодността за всекидневието на тези луксозни модели. И натискаме въпросния бутон, с който се отваря задният капак. Стелките в багажника са по-изискани от килимите в много германски домове. Mercedes е малко по-практичен в детайлите, при него няма дразнещо стъпало на товарния ръб като при Audi, а при сгъване на облегалките на задните седалки се образува почти равен под. Обмислена компетентност, но едва ли някой ще предпочете С-клас само заради това. По-сериозни разлики се разкриват при шофиране. И то защото от Mercedes ни предоставиха С 200 със странна конфигурация: с механична скоростна кутия и с въздушно окачване! С Airmatic комбито буквално се носи над пътя, сякаш издухва малките неравности и фуги. Но струва ли си надценката от близо 3000 лева? По-скоро не, защото С-клас всъщност се движи по-стегнато. Шестте предавки се превключват относително трудно, но поне ходовете на лоста са къси. В режим Sport кормилното управление реагира остро, а при подаване на газ турбомоторът ръмжи силно. Не е дразнещо, защото автомобилът ускорява пъргаво до максималната си скорост от 235 км/ч. И бяхме изненадани от тестовия разход от 6,9 литра при мощност 184 к.с. – и дори 5,6 л/100 км при икономичен стил на шофиране – доста по-скъпият дизел си струва само за онези, които навъртат много километри. Освен това бензиновият мотор е и много по-екологичен. А при Audi е и още по-тих. Когато автомобилът е спрял, понякога се питате: TFSI работи ли, или е бил изключен от системата „Старт/Стоп“? Действащият като турбина двулитров мотор е шумоизолиран перфектно и сякаш боботи някъде далеч. Останалите шумове се потискат толкова успешно от акустичните прозорци (опция), че при 180 км/ч не се налага да повишавате глас, докато говорите по телефона. Е да, при скорост 200 км/ч бордният компютър съобщава за разход от 16 литра – въпреки дългите предавателни числа на серийната трансмисия S-tronic (Audi не предлага механична скоростна кутия).

German Classic: кокпитът с кръглите дюзи на вентилацията е по-висок отколкото при А4, вятърът свири по-силно в предните колони

German Classic: кокпитът с кръглите дюзи на вентилацията е по-висок отколкото при А4, вятърът свири по-силно в предните колони

Две навигационни карти? Virtual Cockpit изисква време за свикване. Качеството на изработката на Audi в детайлите е още по-фино и прецизно

Две навигационни карти? Virtual Cockpit изисква време за свикване. Качеството на изработката на Audi в детайлите е още по-фино и прецизно

Трансмисията с два съединителя понякога придърпва при Stop & Go трафик, но като цяло комфортът е по-висок в сравнение с „механиката“: не се налага превключване, а за спортните моменти в живота разполагате с лостчета на волана. А4 се носи толкова тихо, сякаш в Audi са го усъвършенствали до невъзможност. Какво ни става? Искахме напредък, а сега търсим и спортни усещания. Не е съвсем така, но Avant понякога прекалява с усещането за висок клас, например с лекото кормилно управление. Предпочитаме да го настроим на Sport с Drive select, а препоръчителното адаптивно окачване – на Comfort. При толкова богато серийно оборудване изкуството е да отделите важното от ненужното в ценовата листа. Опционалните спортни седалки? Да. Но не и поставката за телефон, която го зарежда безжично, или асистентът за ляв завой. При Mercedes си струва да поръчате опционалния по-голям резервоар от 66 литра. По-търпеливите е добре да изчакат новата 9-степенна автоматична трансмисия. Пресметливите купувачи ще си спестят електрическото задвижване на задния капак – с ръка той се отваря и затваря по-бързо. И никога няма да се повреди. Но клиентите на Avant нямат избор – при А4 всички тези глезотии са серийни.

Извод

Тези бестселъри са довели до съвършенство играта с товаренето и лукса – толкова много техника са монтирали Audi и Mercedes в своите комбита. От решаващо значение при покупката са не точките, а личният вкус – и индивидуалните финансови възможности.

КЛАСИРАНЕ

  1. Audi A4 Avant Превъзходна изработка, спокоен ход и висок акустичен комфорт, почти перфектно.
  2. Mercedes C 200 T-модел  Също толкова добър като Audi, но с малко по-висока загуба на стойност и по-скъпо обслужване.
Тези бензинови двигатели имат качествата да изместят дизеловите мотори. Освен това са и по-изгодни

Тези бензинови двигатели имат качествата да изместят дизеловите мотори. Освен това са и по-изгодни

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин