Audi A4 Avant срещу BMW Серия 3 Тоuring и Volvo V60: кое е най-доброто комби?


17
окт.
2018

ПАРКИРАНО Е НА ФИН ЧАКЪЛ пред скандинавска вила, а на заден фон атрактивна блондинка носи торби с покупки. Или пък комбито е паркирано в стилно осветена градска обстановка. Или пък е на брега на красив залив. Прекрасно и много скандинавско! А ние се питаме: дали пък шведите са карали своето ново комби от среден клас, вместо само да го снимат на красиви места? Тогава със сигурност щяха да забележат, че V60 е много симпатично на външен вид, но не функционира оптимално „в работен режим“. Ние открихме някои недостатъци, които въобще не ни харесват. Но първо всяко нещо по реда си. Новото V60 се намира в средата на премиум лигата по отношение на цената. Което означава, че конкурентите му са модели като Серия 3 Touring на BMW и Audi A4 Avant. Струващото 70 920 лева V60 D4 се позиционира малко под тези два германски модела.

В цифри: 190 к.с. във Volvo и разполагащото със същата мощност BMW 320d Touring с цена от 78 100 лева и струващото 77 252 лева Audi A4 Avant 2.0 TDI. Солидни суми, които даже не включват задължителната в този случай автоматична трансмисия. А с някоя друга екстра тези цени скачат още повече. Тъй като Audi не предлага за тези пари нито темпомат, нито подгряване на предните седалки. А с малко повече лукс като например регулиращи се амортисьори или MMI Navigation Plus A4 струва дори 97 032 лева. A при BMW за идентично оборудвания Touring ще трябва да платите дори 94 394 лева. По отношение на покупната цена V60 демонстрира предимство – заедно с екстри „шведът“ излиза 90 597 лева. Може би качествата на V60 отговарят на тази цена?

Volvo V60: предно задвижване, 8-степенна автоматична трансмисия, голямо междуосие – солидно

Той е шикозен: интериорът на Volvo с големия тъчскрийн монитор и фините материали

Дизелов мотор с 400 Нм, както и с AdBlue. Volvo обаче са монтирали само миниатюрен резервоар с обем от 11,5 литра.

Стандартен за класа: вместимост до 1441 литра, електрически заден капак.

И да, и не. Двигателят притежава солидна тяга, но при натоварване и с вдигане на оборотите става малко шумен. Освен това 4-цилиндровият мотор разгръща максималния си въртящ момент в сравнително малък диапазон и не е много икономичен. Отговарящият на нормата за вредни емисии Euro 6d-TEMP 4-цилиндров агрегат харчеше с половин литър повече от 2.0 на BMW. На трансмисията също й липсва фина шлифовка. При превключване на по-ниска предавка 8-степенната Geartronic предавателна кутия си оставя доста време, като освен това превключването става малко трудно. Накратко: фината адаптация изглежда по друг начин. Това важи и за настройката на окачването. Твърдото возене среща окачване, което „отпуска“ само няколко сантиметра – особено зле е положението при движение по лоши пътни настилки.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >