Audi A4 allroad: това комби ни харесва

Вземи две: в A4 allroad Audi комбинира пъргавото комби от среден клас с елементи на SUV. А сега ще ви представим първите си впечатления от два двигателя. Прочитате веднъж – и знаете всичко

0710
2016

КАКВО ДА ИЗБЕРЕМ? В политиката това е много трудно. Но за онези, които не могат да направят избор между комби и SUV, Audi предлага A4 allroad. Защото то предлага от всичко по малко. Визуално allroad се прави на голям „мъжага“. Вертикалните пластини на радиаторната решетка, ръбестите фарове и стабилните разширения на калниците напомнят на стила при SUV-овете. Освен това по-голям с 2,4 до 3,4 сантиметра (в зависимост от гумите) клиренс в сравнение с донора на техниката А4, както естествено и двойно задвижване – напълно достатъчно за горски пътища и мокра поляна. Иначе предлаганото по избор с адаптивни амортисьори приключенско А4 блести с изключителен комфорт и страхотни качества за дълги пътувания. Фините седалки, първокласната ергономия и достатъчното място ни карат да се усмихваме доволно. И лесно му прощаваме ограничения спрямо А4 леко клатушкащ се талант в завоите.

РАЗГЛЕЗЕНИТЕ ТЪРГОВСКИ ПЪТНИЦИ ЩЕ ИЗБЕРАТ МОЩНИЯ КАТО МЕЧКА ДИЗЕЛ

V6 TDI развива 272 к.с., които в комбинация с фината 8-степенна автоматична трансмисия и постоянното двойно задвижване катапултират allroad за 5,7 секунди от 0 до 100 км/ч. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч. Внушителните 600 Нм въртящ момент ще ви помогнат във всяка ситуация, а шумът, както и разходът (7 л/100 км) са приятно ниски. Което не може да се каже за цената (108 800 лева).

ИЗПИТВАЩИТЕ НАСЛАДА ОТ СПОРТА ЩЕ ИЗБЕРАТ ЛЕКИЯ БЕНЗИНОВ ВАРИАНТ

Въпреки по-скоро неубедителния му звук феновете на спорта ще изберат много изискания 2.0 TFSI. Благодарение на бързата скоростна кутия с два съединителя и напълно незабележимо включващото се двойно задвижване теглото спрямо дизела е понижено със 160 килограма, и по-маломощният с 20 к.с. бензинов модел ускорява до 100 км/ч почти толкова бързо (6,1 сек) и почти не изостава на магистралата (максимална скорост 246 км/ч). С тестовия си разход на гориво от 8,1 л/100 км 2-литровият четирицилиндров агрегат няма да натовари особено и бюджета ви. Единственият недостатък: с цената си от 97 500 лева и 2.0 TFSI не е особено изгоден.

ИЗВОД

Аllroad изглежда добре и се управлява фантастично – независимо дали е с дизелов или с бензинов двигател. Ако един истински SUV не ви е достатъчно елегантен, а едно нормално A4 Avant не излъчва достатъчно приключенски дух, тогава allroad сигурно ще ви направи щастливи. Но само при положение, че високата цена не ви притеснява.

Audi A4 allroad quattro 3.0 TDI 

Двигател 4 цилиндъра, турбо, отпред надлъжно • Работен обем 1984 куб. см • Мощност 185 кВт (252 к.с.) при 5000 об./мин • Максимален въртящ момент 370 Нм при 1600 об./мин • Максимална скорост 246 км/ч • Данни от измерванията: 0–100/130/160/200 км/ч за 6,1/9,9/15,1/27,5 сек • Двойно задвижване/7-степенна скоростна кутия с два съединителя • Резервоар 58 л • Д/Ш/В 4750/1842/1493 мм • Багажник 505–1510 литра • Собствено тегло 1688 кг • Разход EU-Mix 6,4 л А95Н/100 км • Емисии CO2 147 г/км • Тестов разход на гориво 8,1 л А95Н • Цена от 97 500 лева

Audi A4 allroad quattro 2.0 TFSI ultra

Двигател V6, турбо, отпред надлъжно • Работен обем 2967 куб. см • Мощност 200 кВт (272 к.с.) при 3250 об./мин • Максимален въртящ момент 600 Нм при 1500 об./мин • Максимална скорост 250 км/ч • 0–100/130/160/200 км/ч за 5,7/9,2/14,3/24,9 сек • Двойно задвижване/8-степенна автоматична трансмисияРезервоар 58 л • Д/Ш/В 4750/1842/1493 мм • Багажник 505–1510 литра • Собствено тегло 1848 кг • Разход EU-Mix 5,3 л дизел/100 км • Емисии CO2 139 г/км • Тестов разход на гориво 7 л дизел • Цена от 108 800 лева

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв