AUTO BILD България / Audi A4 2.0 TDI – Технологичен лукс

Audi A4 2.0 TDI – Технологичен лукс

Дори с базовия си дизел А4 е очарователен автомобил – особено ако развържете кесията за някои екстри


3
февр.
2016

Чарът на последното издание на Audi A4 се крие в 9S8 и PXC. Моля? C тези кодови наименования в ценовата листа са означени най-приятните екстри на модела от среден клас: т.нар. виртуален кокпит (1091 лв.) и матричните LED светлини (4145 лв.).

Интелигентните LED фарове са опция, която не бива да подминавате

Интелигентните LED фарове са опция, която не бива да подминавате

Не че без тях това Audi е лошо – напротив: дори базовият 2-литров дизел със 150 конски сили и 320 Нм „тегли“ мощно, а предавките на 6-степенната механична трансмисия се „подреждат“ прецизно и с удоволствие. Нежният, но отчетлив звук при работа с превключвателите и върховото качество на материалите в интериора издават къде Audi по традиция се справя най- добре. Истинският символ на Vorsprung durch Technik и още по-важното – на автомобилната висша мода, обаче са огромният дисплей в ролята на арматурно табло, както и иновативните фарове. Освен че осигуряват оптимално интелигентно осветяване на платното, те превръщат А4 в крал на нощта – и в магнит за погледите. Характеристика, която е особено важна при премиум моделите.

Интериорът на А4 за пореден път демонстрира къде Audi се справя най-добре

Интериорът на А4 за пореден път демонстрира къде Audi се справя най-добре

На фона на всичко това леко разочароващо е пространството на задната седалка – там пътниците с ръст над 1,80 м ще се чувстват малко некомфортно. Иначе возията е прилично стегната, като регулируемото окачване (опция) изобщо не натоварва пасажерите с излишна твърдост. Мониторът на навигацията в центъра на таблото (5847 лв.) не пречи на зрителното поле на водача, но не е тъчскрийн – за сметка на това чрез системата MMI Touch можете да задавате дестинации с ръкописни букви, докато „шарите“ с показалец по малко „прозорче“ до скоростния лост. С всички тези (и много други) глезотии цената на тестваното от нас А4 набъбва от 66 514 на 90 000 лева! Уау!

 

 

 

 

 

Технически данни:

• Двигател 4-цил. турбодизел, отпред надл.

• Работен обем 1968 куб. см

• Макс. мощност 110 кВт (150 к.с.) при 3250-4200 об./мин.

• Макс. въртящ момент 320 Нм при 1500-3250 об./мин

• Макс. скорост 221 км/ч • 0-100 км/ч за 8,9 сек

• Задвижване предно/6-степ. трансмисия • Обем на резервоара 40 л

• Д/Ш/В 4726/1842/1427 мм

• Обем на багажника 480-965 л

• Тегло 1505 кг

• Разход  EU-Mix 3,8 л/100 км

• Емисии СО2 99 г/км

• Цена: от 66 514 лв.

 

Извод:

Новото А4 е премиум автомобил с премиум цена. Както интериорът, така и екстериорът му „лъхат“ на напредък чрез техника. Кощунство е да се лишите от някои екстри: ако искате това Audi в пълния му блясък, ще трябва да предвидите по-сериозна сума.

Фотограф: Иван Кънчев

Още по темата

Card image cap
Тест на 100 000 км: шестица за „петицата“

26
юни
2017

BMW с четири цилиндъра? Тестовите редактори щателно търсеха косъма в супата - но до финала Туринг се представи повече от блестящо

Card image cap
Tesla Model X срещу Bentley Bentayga: от два свята

2
мар.
2017

Това е сравнение на два екстремни автомобила. Един 2,5-тонен електромобил и един луксозен гигант с работен обем 6 литра поставят някои въпроси: нужно ли е това, или ще победи въодушевлението от техниката? Ние проверихме докъде се простират границите

Card image cap
Япония срещу Mokka

18
мар.
2016

SUV на Opel все още се приема доста добре от публиката, но разнообразието в този клас расте с всеки изминал ден: два нови модела от Suzuki и Honda показват, че и другите могат да правят добри версии на предпочитаните автомобили

Card image cap

В последния брой:

Архив >