2018
В практиката обаче се случва предавателният механизъм да се повреди и тогава кралят на рока наистина се развихря… Днес малцина си спомнят рекламното послание на умаления Елвис, който продължава да краси арматурните табла на доста автомобили Audi А4, но остава в покой само докато трансмисията е в изправност.

Multitronic понякога придърпва, а сервизите най-често „лекуват“ повредата с подмяна на целия агрегат.
Ядове създават и ръчните предавателни механизми
Ако следваме логиката на рекламата, предизвикващият тласъци Multitronic е повреден. Според Audi смяната на трансмисионното масло би следвало да спре придърпването, но сервизите кой знае защо предпочитат да подменят целия агрегат – в използвания за основа на този материал Audi А4 вече работи третият по ред Multitronic, независимо че пробегът на автомобила е едва 38 000 километра… Проблемите с трансмисията Multitronic се споменават твърде често и в списъка на проблемите, предизвикващи загриженост у читателите на AUTO BILD – очевидно в случая не може да се говори за изолиран случай, случайност или съвпадение.
Още по-неприятното е за предпочелите класическото ръчно превключване на скорости: те са скочили „от трън на глог“ – в редакцията има достатъчно доказателства, че дефектите не са подминали и механичните предавателни кутии на А4. Подобно на много други производители, от такива грижи страдат предимно дизеловите версии на Audi, което засилва подозрението, че източникът на бедите трябва да се търси в нелегалните пренастройки на някои от чиповете в компютъра на двигателя. Подобен „тунинг“ може лесно да доведе до превишаване на допустимия въртящ момент и до буквално „изнасилване“ на предавателния механизъм. Факт е, че тези проблеми се срещат доста често при употребяваните турбодизелови автомобили от по-ново поколение.
ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА AUDI A4 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА
Като цяло обаче последното поколение на А4 спада към качествените в механично отношение модели на пазара втора ръка. Инженерите от Инголщат са решили добре въпроса с ангренажния ремък, който рядко става причина за сериозна повреда в мотора и се сменя едва на всеки 90 000 до 120 000 километра. Затова пък процедурата за подмяната с доста скъпо yдоволствие при всички А4, а при версиите TDI трябва да се демонтира едва ли не цялата предница на автомобила…
Фактът, че въпреки всичко Audi А4 има славата на икономически изгодна покупка на употребяван автомобил от среден клас, се дължи не на последно място и на дългите му сервизни интервали, достигащи до 50 000 километра, както и на по-ниската му цена в сравнение с тази на основните му конкуренти Mercedes С и BMW 3, които продължават да бъдат чувствително поскъпи и „на старо“. Субективното впечатление, че при А4 качеството на изработката е по-добро, отколкото при конкуренцията, не може да бъде нарушено от дребните нередности при тествания автомобил – заяждащата поставка за чаши например дразни, но не е от съществено значение за крайната оценка. Пластмасовите детайли без изключение изглеждат доста висококачествени и са монтирани така стегнато, че тропането и скърцането са почти изключени.

В преобладаващата част от моделите A4 ауспуховата система е изработена от неръждаема стомана. Очевидно точно тази не е…
Audi А4 обаче не е застрахован от дефекти в електрониката – типичен пример в това отношение е твърде нежната климатична инсталация, която лесно може да бъде объркана от непослушни датчици. Още по-смущаващи са повредите в блока с контролните уреди, чиято преждевременна кончина се оповестява от нервно трепкащите стрелки на скоростомера и оборотомера. Това само по себе си е достатъчно трагично събитие , но още по-лошото е, че в този блок „живее“ и имобилайзерът – ясно е, че при повреда от такъв характер по-нататъшното пътуване е изключено. Единственото хубаво нещо е, че в тези случаи танцуващият Елвис получава известна почивка…