Audi A4 на старо: бягайте от Multitronic

Audi използваха в рекламата на своята безстепенна трансмисия Multitronic доста кичозна пластмасова кукла на Елвис Пресли. Тя пък успя да се превърне в хит сред почитателите на марката от Инглощат и идеята на създателите на рекламата да демонстрира плавното превключване на предавките, което не дава шанс на куклата да танцува, бе забравена...

0502
2018

В практиката обаче се случва предавателният механизъм да се повреди и тогава кралят на рока наистина се развихря… Днес малцина си спомнят рекламното послание на умаления Елвис, който продължава да краси арматурните табла на доста автомобили Audi А4, но остава в покой само докато трансмисията е в изправност.

Multitronic понякога придърпва, а сервизите най-често „лекуват“ повредата с подмяна на целия агрегат.

 

Ядове създават и ръчните предавателни механизми

Ако следваме логиката на рекламата, предизвикващият тласъци Multitronic е повреден. Според Audi смяната на трансмисионното масло би следвало да спре придърпването, но сервизите кой знае защо предпочитат да подменят целия агрегат – в използвания за основа на този материал Audi А4 вече работи третият по ред Multitronic, независимо че пробегът на автомобила е едва 38 000 километра… Проблемите с трансмисията Multitronic се споменават твърде често и в списъка на проблемите, предизвикващи загриженост у читателите на AUTO BILD – очевидно в случая не може да се говори за изолиран случай, случайност или съвпадение.

Спирачната система е по-неефективна от тези на конкуренцията, но и износването й е по-малко.

Още по-неприятното е за предпочелите класическото ръчно превключване на скорости: те са скочили „от трън на глог“ – в редакцията има достатъчно доказателства, че дефектите не са подминали и механичните предавателни кутии на А4. Подобно на много други производители, от такива грижи страдат предимно дизеловите версии на Audi, което засилва подозрението, че източникът на бедите трябва да се търси в нелегалните пренастройки на някои от чиповете в компютъра на двигателя. Подобен „тунинг“ може лесно да доведе до превишаване на допустимия въртящ момент и до буквално „изнасилване“ на предавателния механизъм. Факт е, че тези проблеми се срещат доста често при употребяваните турбодизелови автомобили от по-ново поколение.

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА AUDI A4 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Възвратният механизъм на ръчната спирачка има склонност да блокира и трябва да се смазва редовно.

Като цяло обаче последното поколение на А4 спада към качествените в механично отношение модели на пазара втора ръка. Инженерите от Инголщат са решили добре въпроса с ангренажния ремък, който рядко става причина за сериозна повреда в мотора и се сменя едва на всеки 90 000 до 120 000 километра. Затова пък процедурата за подмяната с доста скъпо yдоволствие при всички А4, а при версиите TDI трябва да се демонтира едва ли не цялата предница на автомобила…

Случва се трансмисията Multitronic да губи и масло – в тези случаи се подменя изцяло.

Фактът, че въпреки всичко Audi А4 има славата на икономически изгодна покупка на употребяван автомобил от среден клас, се дължи не на последно място и на дългите му сервизни интервали, достигащи до 50 000 километра, както и на по-ниската му цена в сравнение с тази на основните му конкуренти Mercedes С  и BMW 3, които продължават да бъдат чувствително поскъпи и „на старо“. Субективното впечатление, че при А4 качеството на изработката е по-добро, отколкото при конкуренцията, не може да бъде нарушено от дребните нередности при тествания автомобил – заяждащата поставка за чаши например дразни, но не е от съществено значение за крайната оценка. Пластмасовите детайли без изключение изглеждат доста висококачествени и са монтирани така стегнато, че тропането и скърцането са почти изключени.

В преобладаващата част от моделите A4 ауспуховата система е изработена от неръждаема стомана. Очевидно точно тази не е…

Audi А4 обаче не е застрахован от дефекти в електрониката – типичен пример в това отношение е твърде нежната климатична инсталация, която лесно може да бъде объркана от непослушни датчици. Още по-смущаващи са повредите в блока с контролните уреди, чиято преждевременна кончина се оповестява от нервно трепкащите стрелки на скоростомера и оборотомера. Това само по себе си е достатъчно трагично събитие , но още по-лошото е, че в този блок „живее“ и имобилайзерът – ясно е, че при повреда от такъв характер по-нататъшното пътуване е изключено. Единственото хубаво нещо е, че в тези случаи танцуващият Елвис получава известна почивка…

А4 може да се гордее със семплата и динамична линия на скроената точно по мярка каросерия.

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин