2024
Audi видя ниша между A3 Sportback и седан – и лансира в нея allstreet. AUTO BILD успя да тества кросоувъра и провери дали по-високото A3 се справя добре извън пътя!
С наближаването на лятото Audi не само осигурява на компактното A3 по-агресивен външен вид и по-добри материали, но и добавя към гамата на модела изцяло нов вариант в лицето на Audi A3 allstreet. Името казва всичко: това е кросоувър, чийто офроуд външен вид трябва да привлече клиенти, търсещи компактен автомобил, който не се страхува от черните пътища.
По-високата с 15 милиметра модификация трябва да осигури с до 30 милиметра по-голям клиренс в комбинация с по-големи гуми и минимум 17-цолови джанти.

Когато преминавате през неравности или през дупки, веднага ще усетите, че настройката на пружините/амортисьорите също е избрана спрямо по-високия център на тежестта на автомобила. В такива ситуации allstreet се разлюлява осезаемо, но, както е типично за Audi, демонстрира добра управляемост и разкрива своя спортен нрав. За това усещане допринася и опционалното прогресивно кормилно управление. При него специална рейка променя предавателното отношение в зависимост от ъгъла на волана, като позволява прецизно следване на траекторията на завоите дори при по-високи скорости.
150 к.с. пасват идеално на Audi A3 allstreet
Ако имате желание, срещу доплащане бихте могли да поръчате системата с режими на шофиране Audi drive select, която променя характеристиките на двигателя и кормилното управление в пет програми само с натискането на бутон – така че водачът има възможност да усеща автомобила по различен начин.

Версията allstreet 35 TFSI е идеалното решение. Тя бива задвижвана от 1,5-литровия бензинов двигател с 48-волтова системата от модулната платформа на VW. Мощността от 150 к.с. и въртящият момент от 250 Нм, предавани към предните колела на тестовия автомобил посредством добре познатата 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, са достатъчни, за да ускорят безпроблемно allstreet от 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди.
Според спецификациите на производителя максималната скорост е 222 км/ч – и тя се достига без много шум. 35 TFSI не се натрапва акустично при по-сериозно „настъпване“, а хибридната система тип „мек хибрид“ не дразни с досадни раздрусвания в преходите между рекуперация, свободен ход или boost в режим при ускорение.

Освен със споменатото по-горе задвижване, A3 се предлага като 35 TDI с 2-литров дизел – също със 150 к.с. и 7-степенен автоматик. Както обикновено, най-мощното изпъление е S3 (само Sportback или седан) с 2-литров бензинов двигател и цели 333 к.с.
Между другото, размерът на автомобила е останал без промяна. Sportback остава с дължина 4,35 метра. Тъй като тази версия е използвана за база на allstreet, размерите са идентични чак до обема на багажника – от 380 до 1200 литра.
Пространство като в Sportback
Пространството за пътниците също е на еднакво ниво. На втория ред не е удобно за високи пасажери; разликата във височината от три сантиметра обаче улеснява с една идея качването в allstreet и осигурява по-добра видимост за водача.
Модел | Audi A3 allstreet 35 TFSI S tronic |
---|---|
Двигател | 4-цил. с турбо, отпред напр. |
Работен обем | 1498 cм³ |
Макс. мощност | 110 кВт (150 к.с.) при 5000 об/мин |
Макс. въртящ момент | 250 Нм при 1500 об/мин |
Задвижване | предно/7-степ. DSG-трансмисия |
Д/Ш/В | 4353/1816-1984/1457 мм |
Тегло | 1425 кг |
Обем на багажника | 380–1200 л |
0–100 км/ч | 8,4 сек |
Макс. скорост | 221 км/ч |
Разход | 5,4 л А95Н/100 км |
Емисии на CO2 | 123 г/км |
Цена | от 65.604 лева |
Продължете на следващата страница