Audi A3 allstreet: повече от повдигнат Sportback и по-добър от SUV? (ТЕСТ)

2304
2024

Audi видя ниша между A3 Sportback и седан – и лансира в нея allstreet. AUTO BILD успя да тества кросоувъра и провери дали по-високото A3 се справя добре извън пътя!

С наближаването на лятото Audi не само осигурява на компактното A3 по-агресивен външен вид и по-добри материали, но и добавя към гамата на модела изцяло нов вариант в лицето на Audi A3 allstreet. Името казва всичко: това е кросоувър, чийто офроуд външен вид трябва да привлече клиенти, търсещи компактен автомобил, който не се страхува от черните пътища.

По-високата с 15 милиметра модификация трябва да осигури с до 30 милиметра по-голям клиренс в комбинация с по-големи гуми и минимум 17-цолови джанти.

При Audi A3 allstreet радиаторната решетка е по-висока, а специалната й структура тип „пчелна пита“ е препратка към Q-моделите.

Когато преминавате през неравности или през дупки, веднага ще усетите, че настройката на пружините/амортисьорите също е избрана спрямо по-високия център на тежестта на автомобила. В такива ситуации allstreet се разлюлява осезаемо, но, както е типично за Audi, демонстрира добра управляемост и разкрива своя спортен нрав. За това усещане допринася и опционалното прогресивно кормилно управление. При него специална рейка променя предавателното отношение в зависимост от ъгъла на волана, като позволява прецизно следване на траекторията на завоите дори при по-високи скорости.

150 к.с. пасват идеално на Audi A3 allstreet

Ако имате желание, срещу доплащане бихте могли да поръчате системата с режими на шофиране Audi drive select, която променя характеристиките на двигателя и кормилното управление в пет програми само с натискането на бутон – така че водачът има възможност да усеща автомобила по различен начин.

По отношение на интериора Audi A3 allstreet не се различава от събратята си.

Версията allstreet 35 TFSI е идеалното решение. Тя бива задвижвана от 1,5-литровия бензинов двигател с 48-волтова системата от модулната платформа на VW. Мощността от 150 к.с. и въртящият момент от 250 Нм, предавани към предните колела на тестовия автомобил посредством добре познатата 7-степенна автоматична трансмисия с два съединителя, са достатъчни, за да ускорят безпроблемно allstreet от 0 до 100 км/ч за 8,6 секунди.

Според спецификациите на производителя максималната скорост е 222 км/ч – и тя се достига без много шум. 35 TFSI не се натрапва акустично при по-сериозно „настъпване“, а хибридната система тип „мек хибрид“ не дразни с досадни раздрусвания в преходите между рекуперация, свободен ход или boost в режим при ускорение.

Типично за Audi, седалките в A3 allstreet също са отлични. Благодарение на идентичната конструкция, на втория ред няма повече място, отколкото в Audi A3 Sportback.

Освен със споменатото по-горе задвижване, A3 се предлага като 35 TDI с 2-литров дизел – също със 150 к.с. и 7-степенен автоматик. Както обикновено, най-мощното изпъление е S3 (само Sportback или седан) с 2-литров бензинов двигател и цели 333 к.с.

Между другото, размерът на автомобила е останал без промяна. Sportback остава с дължина 4,35 метра. Тъй като тази версия е използвана за база на allstreet, размерите са идентични чак до обема на багажника – от 380 до 1200 литра.

Пространство като в Sportback

Пространството за пътниците също е на еднакво ниво. На втория ред не е удобно за високи пасажери; разликата във височината от три сантиметра обаче улеснява с една идея качването в allstreet и осигурява по-добра видимост за водача.

МоделAudi A3 allstreet 35 TFSI S tronic
Двигател4-цил. с турбо, отпред напр.
Работен обем1498 cм³
Макс. мощност110 кВт (150 к.с.) при 5000 об/мин
Макс. въртящ момент250 Нм при 1500 об/мин
Задвижванепредно/7-степ. DSG-трансмисия
Д/Ш/В4353/1816-1984/1457 мм
Тегло1425 кг
Обем на багажника380–1200 л
0–100 км/ч8,4 сек
Макс. скорост221 км/ч
Разход5,4 л А95Н/100 км
Емисии на CO2123 г/км
Ценаот 65.604 лева

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин