Audi A3 фейслифт: Голямо бъдеще, по-малко цилиндри

Нови асистенти за сигурност, много мултимедия, нов 3-цилиндров мотор – Audi обнови A3

0408
2016

ОТВЪН НЕ МУ ЛИЧИ, но настоящото Audi A3 се произвежда още от 2012 г. Тоест време е за фейслифт – моделът достигна половината си живот. От Audi не са променили много по дизайна – броните отпред и отзад имат някоя друга нова извивка, фаровете са по-тесни, сега се предлагат и новите матрични LED светлини (доплащат се), а задните светлини също имат нова графика. И това е всичко. Най-видим е прогресът отвътре: сега за кокпита се предлага и познатият ни от по-големите модели 12,3-инчов TFT монитор (Virtual Cockpit се доплаща), с различни възможности за изобразяване на уредите и много информация. Дигиталният кокпит ни хареса – той изглежда добре. От Audi са преработили MMI системата с нови менюта, като освен това има превключватели и бутони за директен достъп. 7-инчовият монитор на навигационната система отново е прибиращ се. От Audi са разширили мултимедийния пакет (Audi connect се доплаща), като сега той е с вградена SIM карта. Увеличен е и броят на системите за сигурност – сега се предлагат и асистент за задръстване и за аварийни ситуации, Pre Sense Front система със защита на пешеходци и асистент за напречно движещи се автомобили. Естествено системите се доплащат. При моторизациите можете да избирате между три бензинови (115 до 190 к.с.) и три дизелови агрегата (110 до 150 к.с.), като нови в гамата са 1-литровият 3-цилиндров бензинов мотор със 115 к.с. и 2-литровият TFSI със 190 к.с. и нов горивен метод. Тестовият Sportback бе оборудван с 2-литров TDI със 150 к.с. в комбинация с 6-степенна автоматична трансмисия с два съединителя S-Tronic. TDI е отлично шумоизолиран и остава тих при работа, ускорява пъргаво и е доста приятен агрегат. С него A3 се управлява много пъргаво и с лекота, а електромеханичното управление е директно. Пазарният старт е през юли, а базовата цена – около 46 000 лв. за 1-литровия агрегат, докато Sportback започва от
48 000 лв. TDI версията със 150 к.с. и S-Tronic с ниво на оборудване Sport струва 66 000 лв.

Новият дигитален кокпит

Изгледът на кокпита е непроменен. Нов е 12,3-инчовият дисплей, който заменя уредите (доплаща се)...

Изгледът на кокпита е непроменен. Нов е 12,3-инчовият дисплей, който заменя уредите (доплаща се)…

...а също така дава възможност за различни изгледи: големи, класически уреди, а навигацията между тях в средата...

…а също така дава възможност за различни изгледи: големи, класически уреди, а навигацията между тях в средата…

...или втори вариант с изобразяване на навигацията върху целия дисплей. Тогава кръглите уреди са с малък размер. Вместо навигация можете да изберете аудиосистема или бордови компютър

…или втори вариант с изобразяване на навигацията върху целия дисплей. Тогава кръглите уреди са с малък размер. Вместо навигация можете да изберете аудиосистема или бордови компютър

Audi A3 Sportback 2.0 TDI

4-цил. турбомотор, отпр. напр. • Работен обем 1968 куб. cм • Мощност 110 кВт (150 к.с.) при 3500 об./мин • Макс. въртящ момент 340 Нм при 1750 об./мин • Макс. скорост 218 км/ч • 0–100 км/ч за 8,3 сек • Предно задвижване/6-степ. автоматична трансмисия с два съединителя • Обем на резервоара 50 л • Д/Ш/В 4313/1785/1425 мм • Обем на багажника 380-1200 л • Собствено тегло 1320 кг • EU-Mix 4,4 л дизел/100 км • CO2 116 г/км • Цена от 62 300 лева

Извод
Audi вкара A3 във форма за втората половина от живота му. Мултимедийните асистенти и системите за сигурност са усъвършенствани – сега те са в крак с времето. Много добър ход на A3.

Audi A3 und S3 Cabrio FL

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин