Audi A2 на старо: изпъква сред тълпата

Да, Audi A2 наистина вече е на 17 години. Малкият миниван така и нямаше успех на пазара - за сметка на това днес е много търсен като употребяван автомобил. Ние ще ви кажем за какво да внимавате при покупката


20
авг.
2017

Може би трябва да започнем този текст с думите: „Той бе изпреварил времето си.“ Не, няма да го направим, защото това е обичайното „оправда- ние“ за слабия пазарен успех на този толкова хитроумен алуминиев автомобил. Факт е обаче, че дори и при цените на горивата от 2000 година клиентите вече се бяха научили да ценят икономичните автомобили. Само че не искаха да плащат толкова много пари: най-малката бензинова модификация на Audi А2 (1,4 литра, 75 к.с.) струваше 32 000 лева.

Това определено е Audi: качествени материали с перфектна изработка. Прецизно, леко превключване на предавките

Затова до юли 2005 година бяха произведени само 176 377 екземпляра. А техните водачи бяха много доволни от автомобила. Днес дългият само 3,80 метра мини ван е много търсен – защото изпъква сред тълпата и има потенциала да се превърне в класик. Около половината от всички А2 се задвижват от 1,4-литровия 16V двигател на Golf. Този мотор няма сериозни недостатъци, като изключим досадно високия разход на масло.

Върхът: спортни кожени седалки, удобни и с добра опора за тялото

Той обаче е включен в сметката, за да може да се постигнат интервали за смяна на маслото от 30 000 км – доливането поддържа маслото в двигателя свежо. Другият бензинов двигател на А2, който се предлага от април 2002 година (1.6 FSI), не е препоръчителен – той иска от скъпия бензин А98Н и има проблеми с клапите във в смукателния колектор.

Добре опкаованият 1,4-литров мотор от Golf. За снимката се наложи да свалим предния капак

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Дори и най-интересният и  най-икономичен вариант на А2 – 3L TDI – е твърд е чест посетител на сервизите. Наистина разход под 3 л/100 км е възможен, но хидравличното задействане на съединителя и превключването на предавките е ненадеждно. Употребяваните 3L TDI най – често са с пробег над 200 000 км . По-добре е да изберете 1-4 TDI с мощност 75 к.с. – при него разход около 4 л/ 100 км е реалистичен. За съжаление този двигател определено не беше изпреварил времето си: трицилиндровият дизел трака и чука прекалено силно и шумно.

Още по темата

Card image cap
Какво трябва да знаем за конденза във фаровете?

7
мар.
2018

Кондензиралата вода във вътрешността на фара веднага буди асоциации за стар и „уморен от каране“ автомобил – само че този феномен може да бъде наблюдаван и при съвсем нови коли. Експерт от Valeo разкрива най-важното за проблема и споделя кога фарът трябва да бъде сменен

Card image cap
Тест на шест течни политури: Коя предпазва най-добре?

18
апр.
2016

Полиране вместо вакса: новите полимерни течни политури трябва да бъдат значително по-дълготрайни. Колко обаче издържат те в действителност – и дават ли нужния блясък? Ние тествахме шест актуални продукта

Card image cap
Jeep Grand Cherokee – как се представя като употребяван?

7
апр.
2018

На пазара за употребявани автомобили понякога големите и луксозни SUV-ове могат да се окажат доста изгодни предложения - особено, когато са на определена възраст. Но точно при внушителните SUV-ове трябва да бъдете особено внимателни - AUTO BILD ще ви разкрие силните и слабите страни на благородните SUV-ове

Card image cap

В последния брой:

Архив >