Audi A2 на старо: изпъква сред тълпата

Да, Audi A2 наистина вече е на 17 години. Малкият миниван така и нямаше успех на пазара - за сметка на това днес е много търсен като употребяван автомобил. Ние ще ви кажем за какво да внимавате при покупката


20
авг.
2017

Може би трябва да започнем този текст с думите: „Той бе изпреварил времето си.“ Не, няма да го направим, защото това е обичайното „оправда- ние“ за слабия пазарен успех на този толкова хитроумен алуминиев автомобил. Факт е обаче, че дори и при цените на горивата от 2000 година клиентите вече се бяха научили да ценят икономичните автомобили. Само че не искаха да плащат толкова много пари: най-малката бензинова модификация на Audi А2 (1,4 литра, 75 к.с.) струваше 32 000 лева.

Това определено е Audi: качествени материали с перфектна изработка. Прецизно, леко превключване на предавките

Затова до юли 2005 година бяха произведени само 176 377 екземпляра. А техните водачи бяха много доволни от автомобила. Днес дългият само 3,80 метра мини ван е много търсен – защото изпъква сред тълпата и има потенциала да се превърне в класик. Около половината от всички А2 се задвижват от 1,4-литровия 16V двигател на Golf. Този мотор няма сериозни недостатъци, като изключим досадно високия разход на масло.

Върхът: спортни кожени седалки, удобни и с добра опора за тялото

Той обаче е включен в сметката, за да може да се постигнат интервали за смяна на маслото от 30 000 км – доливането поддържа маслото в двигателя свежо. Другият бензинов двигател на А2, който се предлага от април 2002 година (1.6 FSI), не е препоръчителен – той иска от скъпия бензин А98Н и има проблеми с клапите във в смукателния колектор.

Добре опкаованият 1,4-литров мотор от Golf. За снимката се наложи да свалим предния капак

ВИЖТЕ ОБЯВИ ЗА МОДЕЛА В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Дори и най-интересният и  най-икономичен вариант на А2 – 3L TDI – е твърд е чест посетител на сервизите. Наистина разход под 3 л/100 км е възможен, но хидравличното задействане на съединителя и превключването на предавките е ненадеждно. Употребяваните 3L TDI най – често са с пробег над 200 000 км . По-добре е да изберете 1-4 TDI с мощност 75 к.с. – при него разход около 4 л/ 100 км е реалистичен. За съжаление този двигател определено не беше изпреварил времето си: трицилиндровият дизел трака и чука прекалено силно и шумно.

Още по темата

Card image cap
Измамите с екстрите: пари на вятъра

7
апр.
2017

Производителите ни пробутват допълнителното си оборудване с хитроумни и абсурдни трикове. Всички цени в публикацията са изчислени на база данни за Германия

Card image cap
Притежавам най-изгодния автомобил на света

19
мар.
2016

Олдтаймер, градска играчка, автомобил за удоволствие: по-евтино от шофирането на този Fiat 126 от 1978 година е само карането на велосипед. Сътрудникът на AUTO BILD Роланд Контни се движи с него във всекидневието

Card image cap
Mercedes B-класа на старо: B като B-торо качество

25
авг.
2017

Има ли днес автомобили, които ръждясват? Да. И те са дело на световноизвестен премиум-производител. Жалко, защото иначе B-класата не е лош автомобил

Card image cap
100 000 км с компактния Fiat: браво на Bravo!

3
сеп.
2017

Доскоро Fiat не се представяше добре в продължителните тестове. До този автомобил, който отхвърля всички предразсъдъци: отличен (6) за най-добрия италианец досега!

Card image cap
Как да транспортираме коледната елха

20
дек.
2016

Когато е закрепена лошо, коледната елха на покрива на автомобила се превръща в опасен снаряд. ADAC ни демонстрира как да транспортираме елхите безопасно