A2: едно Audi за вечността


21
окт.
2018

ЗА НЕГО ГОРЕ-ДОЛУ не важи – А2 винаги провокира категорични реакции. Или го мразите и вече сте прелистили тази страница, тъй като това Audi със странен дизайн изобщо не ви допада. Или го възприемате с одобрение. И си спомняте, че при представянето си то сякаш бе изпреварило времето си с 10 години. Междувременно всичко това е забравено, дори и най-новите модели са на поне 13 години. Но изцяло алуминиевата каросерия при малък автомобил е уникална и до днес. Днес нито един Управителен съвет не би дал одобрението си за нещо подобно. Ръжда? Забравете. Но ни е трудно да дадем еднозначен отговор за най-препоръчителен двигател. 4-цилиндровият агрегат със 75 к.с. е най-опростен и най-разпространен. Мощността му е достатъчна за прилично задвижване на капковидното А2, дори и при висока скорост. Слабостта при потегляне е оптимизирана с актуализация на софтуера, който изключва компресора на климатичната инсталация при ускорение. Но собствениците трябва внимателно да следят разхода на масло.

Приятен кокпит. Освен това в А2 седите високо, почти като в SUV

В зависимост от възрастта и пробега двигателят може да гори над 1 литър на 1000 километра. С изключение на чудото на икономичността 3L, чиято автоматизирана скоростна кутия е проблемна заради електрониката и хидравликата, тракащите дизели като цяло са солидни, но най-често са с много голям пробег. Ами FSI? Той има потенциала на икономичен модел, доставящ удоволствие. Тъй като теглото от само 1 тон среща 110 к.с., моделът е изненадващо пъргав. Но удоволствието често се нарушава от дефектни бобини, капризни клапи във всмукателния колектор и дюзи. Освен това производителят не облекчава живота на собствениците на А2: частите, които могат да бъдат доставени само от концерна и които често се повреждат, през последните години поскъпнаха драматично. Така че който иска да си купи устойчивото на корозия алуминиево Audi, трябва да има предвид, че бъдещите ремонти може да бъдат изключително скъпи. При А2 вечността си има своята цена.

С напредване на възрастта 1.6 FSI започва да капризничи: запушени дюзи, течове от охладителната система, дефектни сензори … Цените на оригиналните части постоянно се повишават

НЕ ВСЕКИ СОБСТВЕНИК НА A2 Е ПОЛАГАЛ НУЖНИТЕ ГРИЖИ

Заради малките си размери алуминиевото А2 сякаш е създадено за града. И повечето А2 и днес живеят под голям стрес в града – което се отразява на техниката и каросерията. При покупката проверете внимателно за скрити щети. Заради Spaceframe структурата на каросерията ремонтите са трудни и скъпи.

Продължете на следващата страница, за да се запознаете със слабите места на А2

Още по темата

Card image cap
Какво трябва да знаем преди избора на нови гуми?

29
окт.
2017

От Continental разкриват ценна информация за „обувките“ на автомобила

Card image cap
Audi A4 на старо: бягайте от Multitronic

5
февр.
2018

Audi използваха в рекламата на своята безстепенна трансмисия Multitronic доста кичозна пластмасова кукла на Елвис Пресли. Тя пък успя да се превърне в хит сред почитателите на марката от Инглощат и идеята на създателите на рекламата да демонстрира плавното превключване на предавките, което не дава шанс на куклата да танцува, бе забравена...

Card image cap
Тест на стойки за мобилен телефон

25
юли
2016

Изпробвахме качествата на 12 системи, струващи между 14 и 48 лева – кои от тях обаче държат... на обещанията си?

Card image cap
Употребявани автомобили: Fiat Panda – изгодният

24
февр.
2017

Малкият модел от Апенините има някои слабости, но като цяло радва собствениците с евтината си поддръжка

Card image cap

В последния брой:

Архив >