A2: едно Audi за вечността


21
окт.
2018

ЗА НЕГО ГОРЕ-ДОЛУ не важи – А2 винаги провокира категорични реакции. Или го мразите и вече сте прелистили тази страница, тъй като това Audi със странен дизайн изобщо не ви допада. Или го възприемате с одобрение. И си спомняте, че при представянето си то сякаш бе изпреварило времето си с 10 години. Междувременно всичко това е забравено, дори и най-новите модели са на поне 13 години. Но изцяло алуминиевата каросерия при малък автомобил е уникална и до днес. Днес нито един Управителен съвет не би дал одобрението си за нещо подобно. Ръжда? Забравете. Но ни е трудно да дадем еднозначен отговор за най-препоръчителен двигател. 4-цилиндровият агрегат със 75 к.с. е най-опростен и най-разпространен. Мощността му е достатъчна за прилично задвижване на капковидното А2, дори и при висока скорост. Слабостта при потегляне е оптимизирана с актуализация на софтуера, който изключва компресора на климатичната инсталация при ускорение. Но собствениците трябва внимателно да следят разхода на масло.

Приятен кокпит. Освен това в А2 седите високо, почти като в SUV

В зависимост от възрастта и пробега двигателят може да гори над 1 литър на 1000 километра. С изключение на чудото на икономичността 3L, чиято автоматизирана скоростна кутия е проблемна заради електрониката и хидравликата, тракащите дизели като цяло са солидни, но най-често са с много голям пробег. Ами FSI? Той има потенциала на икономичен модел, доставящ удоволствие. Тъй като теглото от само 1 тон среща 110 к.с., моделът е изненадващо пъргав. Но удоволствието често се нарушава от дефектни бобини, капризни клапи във всмукателния колектор и дюзи. Освен това производителят не облекчава живота на собствениците на А2: частите, които могат да бъдат доставени само от концерна и които често се повреждат, през последните години поскъпнаха драматично. Така че който иска да си купи устойчивото на корозия алуминиево Audi, трябва да има предвид, че бъдещите ремонти може да бъдат изключително скъпи. При А2 вечността си има своята цена.

С напредване на възрастта 1.6 FSI започва да капризничи: запушени дюзи, течове от охладителната система, дефектни сензори … Цените на оригиналните части постоянно се повишават

НЕ ВСЕКИ СОБСТВЕНИК НА A2 Е ПОЛАГАЛ НУЖНИТЕ ГРИЖИ

Заради малките си размери алуминиевото А2 сякаш е създадено за града. И повечето А2 и днес живеят под голям стрес в града – което се отразява на техниката и каросерията. При покупката проверете внимателно за скрити щети. Заради Spaceframe структурата на каросерията ремонтите са трудни и скъпи.

Продължете на следващата страница, за да се запознаете със слабите места на А2

Още по темата

Card image cap
Тест на 12 ксенонови лампи

26
ян.
2016

Отдавна ксеноновите лампи са завладели пазара на афтърмаркет компоненти. По отношение на цените и качеството разликите между продуктите на отделните производители обаче са драстични

Card image cap
Електрическият iOn на старо: има ли още ток в него?

21
юни
2017

Употребяваните електромобили все още са екзотика. AUTO BILD провери какви разходи за ремонти може да очаквате

Card image cap

В последния брой:

Архив >