Audi 200: така дойде високият клас от Инголщат

Дълги години Audi имаше имидж на производител на скучни масови автомобили – до момента, в който не се появява 200. Модел, с който компанията от Инголщат навлиза във високия клас


22
ное.
2016

Днес Audi е типичен пример за премиум бранд: луксозната лимузина А8 или „благородният“ SUV Q7 са израз на High End на германското автомобилно изкуство. Това обаче невинаги е било така. Дълго време марката с четирите ринга е символ на солидни, но скучни коли. Влизането във високия клас е маркирано от пускането на Audi 200 през октомври 1979 г. То е базирано на успешното 100, но е значително по-комфортно и по-мощно. Водачите на 100 загубват ума и дума при премиерата на 200 – докато за техния модел върховият агрегат е 2,1-литровият „петак“, при 200 това е базова моторизация. Едва половин година след старта на производството клиентите могат да поръчват топ Audi-то и с турбомотор със 170 „коня“. Турбо в „порядъчно” Аudi? Това е истинска сензация за онези години! А също – и причина за промяна в имиджа. Лека-полека марката от Инголщат става „готина“ – и паркингите на висшия мениджмънт на много компании започват да се пълнят с нейни автомобили.

Дори Джеймс Бонд кара 200 – във филма „Живи светлини“ от 1987 г.

Дори Джеймс Бонд кара 200 – във филма „Живи светлини“ от 1987 г.

С второто поколение (от 1983 г.) Audi 200 става още по-елитарно, появява се и комби версия. Изпълнението Avant е смятано за първото лайфстайл комби. Днес моделът е много ценен от колекционерите – но в сравнение с конкурентите от BMW и Mercedes на същите години е значително по-евтин. Понякога и премиум стоките могат да се окажат изгодни.

С второто поколение (от 1983 г.) Audi 200 става още по-елитарно, появява се и комби версия.

С второто поколение (от 1983 г.) Audi 200 става още по-елитарно, появява се и комби версия.

Още по темата

Card image cap
Jagdwagen: първото 4х4 Porsche

3
юли
2017

Почти 50 години преди Cayenne да превземе асфалтираните пътища, Porsche построили високопроходим автомобил, предназначен за военните. Но заради сложната си система за двойно задвижване Typ 597 се оказал твърде скъп за Бундесвера. Ние се разходихме по пътя и извън него с един от малкото оцелели екземпляри

Card image cap
Renault 5 Turbo 2 с пловдивска регистрация на търг в Париж

31
ян.
2017

Френската „бегачка“ е в отлично състояние – и се очаква да бъде продадена за сума между 75 и 95 хил. евро!

Card image cap
Най-красивият германски Ford

29
ное.
2016

Някога OSI Ford 20M TS беше обект на подигравки, но днес неговата елегантна форма го превръща в автомобил мечта. Затова и цените на малкото останали екземпляри вървят стремглаво нагоре!

Card image cap

В последния брой:

Архив >