2016
Днес Audi е типичен пример за премиум бранд: луксозната лимузина А8 или „благородният“ SUV Q7 са израз на High End на германското автомобилно изкуство. Това обаче невинаги е било така. Дълго време марката с четирите ринга е символ на солидни, но скучни коли. Влизането във високия клас е маркирано от пускането на Audi 200 през октомври 1979 г. То е базирано на успешното 100, но е значително по-комфортно и по-мощно. Водачите на 100 загубват ума и дума при премиерата на 200 – докато за техния модел върховият агрегат е 2,1-литровият „петак“, при 200 това е базова моторизация. Едва половин година след старта на производството клиентите могат да поръчват топ Audi-то и с турбомотор със 170 „коня“. Турбо в „порядъчно” Аudi? Това е истинска сензация за онези години! А също – и причина за промяна в имиджа. Лека-полека марката от Инголщат става „готина“ – и паркингите на висшия мениджмънт на много компании започват да се пълнят с нейни автомобили.
С второто поколение (от 1983 г.) Audi 200 става още по-елитарно, появява се и комби версия. Изпълнението Avant е смятано за първото лайфстайл комби. Днес моделът е много ценен от колекционерите – но в сравнение с конкурентите от BMW и Mercedes на същите години е значително по-евтин. Понякога и премиум стоките могат да се окажат изгодни.