Audi 100, Ford Scorpio, Opel Omega A: Сравнителен тест на три млади класики

Поглеждаме с меланхолия назад и преминаваме около конусите с Audi 100, Ford Scorpio и Opel Omega


31
мар.
2017

НЕЖНИ ИЛИ ДИВИ БЯХА 80-те години? Или просто пъстри? Няма значение. При една анкета близо 50 процента от германците са го определили като любимото си десетилетие. Защо ли? Не знаем. Но предполагаме, че се дължи и на автомобилите. Великолепно нежни екземпляри като тези трите, които подбрахме за нашия специален AUTO BILD ретро тест: Audi 100, Ford Scorpio и Opel Omega.

РОЖБИТЕ НА АЕРОДИНАМИЧНИЯ ТУНЕЛ
При това тези три нежни модела бяха родени в буря, те са 100-процентови рожби на аеродинамичния тунел. Стойността на въздушното съпротивление беше важна колкото белите чорапи за тенис и при разговорите на масата в кръчмата често надделяваше над броя на конските сили. Пионерът на тази нова мода бе Audi 100. През 1982 година той за пръв път показа прозорци, изравнени с каросерията, която бе гладка като бебешко дупе. Нито едно завихряне не трябваше да го спира, резултатът бе cw стойност 0,30. Успяваше да го постигне със специални гуми и само едно външно огледало. Нежелан страничен ефект на елегантната форма на Audi: екстремно наклонените прозорци. На слънце автомобилът се нагрява като парник. Затова Audi бързо получи прякора си: бързата сауна.
Втората рожба на вятъра: Ford Scorpio, cw стойност 0,33, революция от Кьолн със сериен ABS. Особеност на върховия модел: така наречената аерозадница и големият заден капак. Това трябваше да съчетае преимуществата на триобемната Granada и на комби. За съжаление всичко това не допадна на клиентите.
И от 1986 година те предпочитаха Opel Omega. Неговите ламарини също са загладени в стила на времето, cw стойността на лимузината: 0,28.

Audi 100 от 1982 г.

Двигател 4 цилиндъра, редови, отпред надлъжно Работен обем 1781 см3
Мощност 55 кВт (75 к.с.) при 4600 об/мин • Макс. въртящ момент 138 Нм при 2500 об/мин • Макс. скорост 165 км/ч • 0–100 км/ч 14,4 сек Задвижване предно/4-степ. трансмисия
Резервоар 80 л • Д/Ш/В 4792/1814/1422 мм
Багажник 570 л
Тегло (празен) 1113 кг
Разход 6,7 л А95Н/
100 км • Емисии CO2 187 г/км

Стилистично Audi 100 е образец на едно цяло автомобилно поколение. Впечатление правят дългите надвеси

Като изключим огромния часовник, визията е модерна и днес

В Audi се седи удобно дори и без регулиране на седалките по височина

 

Още по темата

Card image cap
S-клас по американски

28
ное.
2017

Lincoln Continental е луксозна лимузина с високи технологии на борда си. Дали обаче Continental може да се мери със S-клас, Серия 7 и A8? Тествахме модела!

Card image cap
Е-клас с покрив от плат

30
ян.
2017

След комбито и Coupé-то е ред да се появи и на кабриолета на Е-клас.

Card image cap
AMG GT C Roadster – пуристка машина за шофиране със страхотен сексапил

31
мар.
2017

Mercedes-AMG пуска на пазара AMG GT C Roadster като индиректен наследник на SLS Roadster. AUTO BILD тества открития GT!

Card image cap

В последния брой:

Архив >