Новини » Audi ускорява електрификацията

Audi ускорява електрификацията

0509
2022

Поставената цел от над 30 електрически модела до 2025 година е впечатляваща! Не по-малко амбицията същите да генерират поне 40% от оборота на компанията

Целенасочено и последователно Audi се трансформира в доставчик на премиум мобилност без вредни въглеродни емисии. За заемането на позицията на безспорен в лидер в този нелек и в същото време високоотговорен процес марката с четирите пръстена постоянно засилва усилията си за декарбонизация, включително в процеса на производство на автомобили. До 2025 г. въглеродният отпечатък на целия Audi флот ще бъде ограничен до 30% спрямо 2015 г., като това ще важи за целия жизнен цикъл на превозните средства.

В рамките на приоритетното фокусиране на концерна Volkswagen върху електрификацията на портфолиото си усилията на Audi се концентрират върху специалните изисквания на клиентите в премиум сегмента. С относително високия си дял от продадени големи автомобили напълно разбираемо е, че очакванията се свързват с високо ниво на технологично оборудване и относително често използване на автомобила за продължителни пътувания, поради което марката залага и на Plug-in хибриди.

За Audi навлизането в електрическата ера започва с e-tron. Моделите с това означение за първи път свързват бъдещето на електрическата мобилност с пословичното качество на Audi. Производителят залага на усъвършенствана система от електрически двигатели с възможности за рекуперация, задвижване на всички колела и максимален комфорт. Накратко: Напредък чрез техника!

По подобие на модулната система MQB при моделната гама с двигатели с вътрешно горене, изцяло електрическите модели Audi използват технологичната платформа MEB, която осигурява техническата база също и за бъдещи компактни модели и автомобили от среден клас. Именно тази платформа е ключова за цялото портфолио на Audi.

Стъпвайки на платформата MEB, която се използва в цялата група марки в концерна, Audi може да предложи на своите клиенти едновременно икономически разумни и технически иновативни електрически модели с безпогрешното ДНК на автомобилите с четирите пръстена: очарователен дизайн, висококачествен интериор и обработка на материалите, операционна система на най-високо технологично ниво. Благодарение на прилаганата максимална синергия в групата за много нови клиенти електрическата мобилност става за първи път атрактивна, включително в компактния сегмент. Модулната електрическа задвижваща система на Volkswagen Group е проектирана да бъде изключително гъвкава и удобна за мащабиране: матрицата й варира от класически SUV през кросоувър модели до просторни лимузини.

С концепцията за фокусиране изключително върху електрически задвижвания MEB дава възможност с всички предимства на този вид устойчивото шофиране да се изпита в максимална степен. Системата предлага компактни електродвигатели и литиево-йонни батерии с различни размери и капацитет. Акумулаторните системи, електрическите генератори и конструкцията на осите образуват монолитен технологичен конструктивен комплект. За разлика от днешните модели, оборудвани с двигатели с вътрешно горене, при електрическите предницата позволява да бъде значително по-къса, предният мост и челната преграда се изместват, а междуосието и използваното вътрешно пространство могат да се увеличат по естествен път.

Разбира се, платформата MEB дава възможност също така за интеграция на различни нива на мощност при силовите агрегати, както и по отношение на видовете задвижване. В допълнение към типичното за Audi quattro задвижване на всички колела с по един електрически мотор на предния и задния мост се предвиждат варианти на задвижване само със задно разположен двигател и задно задвижване при модели от базово ниво.

За по-високия клас и най-вече за луксозните си модели Audi ще разчита на допълнителна система, така наречената Премиум платформа за електромобили (PPE), проектирана и разработена от самото начало в тясно сътрудничество с Porsche. Със специалната си архитектура тя създава предпоставки за използване на най-съвременна, високопроизводителна технология, която напълно отговаря на взискателните очаквания на клиентите във високия сегмент на луксозния клас.
Идеята е платформата PPE да поеме ролята при електрическите автомобили, която системата MLB изпълнява при моделите Audi, задвижвани от двигатели с вътрешно горене. Тя се характеризира с високотехнологична архитектура, която благодарение на възможностите си за мащабиране позволява производството на автомобили както с ниско, така и с високо разположен под. На основата на РРЕ в бъдеще Audi ще разработва различни серии модели, които ще покриват богата палитра от сегменти като SUV, Sportback, Avant и Crossover от високия среден до луксозния клас. По този начин марката подсилва текущото си портфолио с разнообразни електрически варианти.

Технологичните възможности на платформата PPE са доста близки до тези на MEB, но предлагат допълнителен потенциал по отношение на мощност и производителност. Електрическият двигател в задната част на автомобила е стандартен, докато при върховите оборудвания втори електродвигател е разположен на предната ос (PSM или ASM) за осигуряване на задвижване на всички колела, което може да се включи автоматично при необходимост. Разбира се PPE платформата също позволява различни нива на мощност и капацитет на батерията.

Размерите и надвесите на моделите Audi с ниско разположено дъно вследствие на платформата PPE ще бъдат по-малки от днешните модели, използващи двигатели с вътрешно горене и базирани на платформата MLB. В същото време те ще могат да предлагат повече свободно пространство и комфорт. Типично за електрическите модели, при тези модели липсва трансмисия и отпада нуждата от централен тунел. Като типични представители на премиум сегмента базираните на PPE модели могат да се комбинират с множество технологии от най-висок клас: при задвижването въртящият момент се контролира чрез Torque Vectoring, а при шасито се запазват класическите добродетели на Audi като въздушно окачване или управление на всички колела.  

Извод

Audi залага на бъдещето на устойчивата мобилност. По нея се ориентира не само изборът на вгражданите материали, но и самото производство. Днешните модели e-tron ще бъдат основата за разработка на следващите изцяло електрически модели на марката.
Ралф Петров

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин