AUTO BILD България / Audi разкри Q8 concept

Audi разкри Q8 concept

На изложението в Детройт Audi показа как ще изглежда конкурентът на X6 от Инголщат. Машината разчита на plug-in хибридно задвижване


9
ян.
2017

Audi смело атакува BMW X6 и Mercedes-Benz GLE Coupe с Q8. На автосалона в Детройт компанията „дръпна покривалото“ на спортния SUV, който разчита на plug-in хибридна система, осигуряваща 450 к.с. и 700 Нм. От Инголщат съобщават, че серийният модел ще бъде на пазара през 2018 г. На дължина 5,02 м Q8 Concept обещава просторен интериор с достатъчно място за пътниците (общо четири на брой с шофьора) – дори и отзад въпреки спускащата се линия на покрива а ла купе. Багажникът не е малък – той е с обем 630 литра.

Предницата на широкия 2,04 м и широк 1,7 м SUV е доминирана от типичната за марката Singleframe радиаторна решетка, доста по-широка, отколкото при актуалните модели на марката. Силно впечатление правят огромните 23-цолови джанти, както и агресивно оформените матрични LED-светлини.

За задвижването се грижи комбинация от 3-литров TFSI-агрегат с 333 к.с. и максимален въртящ момент 500 Нм, електродвигател със 136 к.с. и 330 Нм, както и 8-степенна автоматична скоростна кутия. Благодарение на тези агрегати Q8 Concept се изстрелва от 0 до 100 км/ч за 5,4 ск и достига максимална скорост 250 км/ч – и то при консумация 2,3 л на 100 км и емисии от 52 г въглероден диоксид на км (в тестов цикъл). Разположената отзад литиево-йонна батерия се състои от 104 клетки. С капацитета си от 17,9 кВтч тя позволява пробег до 60 км изцяло на ток, а когато се включи и бензиновият агрегат Audi-то изминава до 1000 км с едно зареждане. Шофьорът може да избира между три режима на каране – EV (за максимално много километри на ток), Hybrid (системата автоматично определя „участието“ на двг и електромотора) и battery hold (за запазване на съхранената в акумулатора електроенергия и използването й по-късно). Естествено, задвижването е Quattro. Адаптивното въздушно окачване ще предлага възможност за две нива на каросерия с разлика 90 мм едно от друго.

Елегантният вид на SUV-а е оформен в голяма степен и от вратите без рамки, а силуетът на Q8 Concept изглежда много атлетично. В цялостната дизайнерска концепция идеално се вписва и простиращата се по цялата широчина на задницата светлинна ивица.

Управлението на системите в кокпита се извършва главно от дисплеи тип „тъчскрийн“. Т.нар. „контактно-аналогов“ Head-up позиционира интелигентно важна информация върху предното стъкло – така например стрелка за указване на посоката от навигационната система отива точно там, където водачът вижда съответната улица.

Още по темата

Card image cap
Genesis G70 на автосалона в Ню Йорк

31
мар.
2018

AUTO BILD ще ви покаже звездите на New York Auto Show!

Card image cap
Hyundai RN30: i30 като състезателен автомобил

29
сеп.
2016

С концептуалния RN30 Hyundai разкрива детайли от бъдещия i30 N. Прототипът разполага с 380 к.с. и камери за анализ на състезанието

Card image cap

В последния брой:

Архив >