2018
Германия е страната на комбитата! Около две трети от всички продадени Audi A6 там са Avant. Ето защо Audi бърза да представи своето комби малко след старта на продажбите на А6 като седан. Тайната на бързото въвеждане на пазара се крие в процеса на разработка: за първи път при A6 Аudi разработва лимузината и комбито паралелно. Досега винаги комбито се правеше на базата на вече готовия седан.
С 4,94 м A6 Avant е дълго точно колкото лимузината. „Могъщата” предница с ултрашироката радиаторна решетка ни е позната, а модерната светлинна ивица не откриваме нито при една от двете версии на А6. За сметка на това дизайнерите са променили линията на покрива, D-колоната и покривът са по-скосени. Който си мисли, че спортният дизайн е свързан с лишения по отношения на товарния обем, не е далеч от истината – той е 565 л, а при сгънати седалки – 1680. Така новото А6 С8 е точно на нивото на предшественика си – но конкуренцията от страна на BMW (Серия 5 Touring: 570-1700 л) и Mercedes (E-клас Т-модел: 640-1820 л) се справя по-добре! Наред с освежената визия, Аudi дава на А6 и солидна порция високи технологии от луксозното А8. А6 разполага с най-новата инфоразвлекателна система (MMI touch response), всички необходими сензори за автономно управление ниво 3 и задвижване тип „мек хибрид”. През лятото на 2018, когато моделът бъде по шоурумовете, A6 Avant ще бъде достъпен с четири моторизации (три дизелови и една бензинова). AUTO BILD oчаква базовата цена да бъде малко под 100 хил. лева.
Кокпит като при А7 и А8
Audi обещава по-просторен интериор. AUTO BILD успя да се докосне до него – отпред позицията на седене е точно толкова добра, колкото и при лимузината. Автомобилът от снимките е оборудван с индивидуалните контурни седалки, които разполагат с изключително богати възможности за настройка. Естествено, те са с вентилация и масажна функция – подобни екстри от доста време не са запазени само за луксозния клас. Модерният кокпит с изчистен дизайн вече ни е познат от А7 и А8 (виртуално табло, 10,1-инчов основен монитор, под него – 8,6-инчов дисплей, без въртящ и натискащ се регулатор, без тъчпад). Управлението без традиционни бутони с прекрасна „обратна връзка” предлага много настройки, но изисква свикване и освен това да го харесате е въпрос най-вече на вкус. Всичко функционира, както очакваме – но почитателите на традиционните копчета няма да останат доволни от кокпита на А6.
Много място отзад
В Инголщат много се гордеят заради увеличеното с 11 мм място за коленете отзад в сравнение с предшественика с вътрешнозаводско означение С7. Дори и по-високи пасажери на втория ред се радват на предостатъчно пространство във всички посоки. Чисто субективно, А6 Avant прави впечатление на малко по-просторен от Е-клас Т-модел и Серия 5 Touring. Отзад също няма класически бутони – климатизацията и отоплението на седалките се контролират с помощта на модерен тъчскрийн. Единствено Oldschool-стъклоповдигачите са като реликва от миналото във високотехнологичния интериор на А6.
Електрическият заден капак и практичната система за товарене с шини са стандартно оборудване – задължително за този клас. Без доплащане клиентите на А6 ще получат и LED-фарове, прогресивно управление и стандартно стоманено окачване. Разбира се, ако купувачите са готови да развържат кесията, от Audi ще има с какво да ги заинтригуват. Срещу доплащане се предлагат заден капак със сензор за отваряне с „шут”, интелигентни матрични LED-фарове, спортен диференциал и т.н. Т.нар. „динамично управление на 4-те колела” трябва да намали диаметъра на завой до 11,1 м. За по-атрактивен външен вид Audi предлага линиите sport и design, допълнително може да бъде поръчан и екстериорният пакет S-Line. Разбира се, шикозните 21-цолови колела на автомобила от снимките са екстра – серийните са 17”.
Четири вида окачване
Не само отвън, но и отвътре A6 Avant може да бъде разкрасен сериозно: клиентите могат да избират между четири дизайнерски пакета (базов, sport, design и S-Line). Всеки от тях идва със собствена цветова комбинация за интериора. Освен това могат да бъдат поръчани два различни вида амбиентно осветление. За добрия звук в купето се грижат два вида аудиосистеми – топверсията е оборудвана с Bang&Olufsen, която осигурява и на пътниците отзад 3D-звук. В списъка с допълнително оборудване влизат още пакет Air Quality, осветени закопчалки на коланите, панорамен покрив и отопляемо предно стъкло. За оптимална динамика при шофиране Audi предлага цели 4(!) вида окачване. Серийното стоманено трябва да владее още по-добре „шпагата” между стабилност и комфорт. Опционални са спортното окачване (по-ниско с 20 мм), адаптивното с регулируеми амортисьори и въздушното adaptive air.
Съвсем очаквано, Audi обръща сериозно внимание и на свързаността – като дава на A6 същото оборудване, каквото има при А7 и А8. Старата система MMI отива в историята и на нейно място идва MMI touch response с два дисплея. Посредством 8,6-инчов тъчскрийн биват управлявани настройките на седалките, климатикът и въвеждането на текст. По-високо е разположен 10,1-инчов дисплей, отново чувствителен на допир. Прекрасно впечатление ни направи Feedback-ът при натиск – който е осезаем и дори акустиччен. В комбинация с виртуалното арматурно табло класически инструменти и бутони са почти изцяло отстранени. Гласовото управление търси отговори на вашите въпроси благодарение на Cloud-технология, а Audi обещава, че навигацията ще може да се „обучава” – и освен това ще бъде ъпдейтвана безплатно на всеки три месеца. Общият брой на асистиращите системи за А6 е 30 и сред тях най-атрактивни са системите за преминаване през тесни участъци, за прекосяване на кръстовища и т.н. За да функционират всички те безпроблемно, сензорите разполагат с функция за автоматично почистване.
При старта на продажбите А6 Аvant ще бъде достъпен с четири моторизации – като Audi залага предимно на дизелови: 2-литрова с 4 цилиндъра, 204 к.с. и 400 Нм (40 TDI) и две V6 с обем 3 л – с 231 к.с. и 500 Нм (45 ТDI) и с 286 „коня” и 620 Нм (50 TDI). Предвиден е един-единствен бензинов агрегат – 55 TFSI, който е 3-литров V6 с 340 к.с. и 500 Нм. Най-мощният двигател в гамата ускорява колата до електронно ограничената й максимална скорост от 250 км/ч. Без значение кой мотор е избран, А6 винаги работи като „мек хибрид”. V6-версиите разчитат на 48-волтова електрическа мрежа, а тези с 4 – на конвенционална 12-волтова. Стартер-генераторът захранва литиево-йонна батерия и рекуперира до 12 кВт (при V6-моделите). При всички 6-цилиндрови версии quattro-задвижването е серийно. Бензиновият агрегат и 4-цилиндровият дизел са комбинирани със 7-степенна трансмисия с два съединителя (S-tronic). И двата дизелови V6 предават своята мощност към колелата посредством 8-степенен автоматик с хидротранформатор. На по-късен етап ще има и други бензинови агрегати, както и спортни версии в лицето на S6 и RS6.
Извод
Когато си мисля за А6, пред очите ми изплува не седан – а Avant. В лицето на новата генерация на модела Audi лансира изключително модерно комби с много място. С обем на багажника от 565 л обаче новият A6 Avant определено не е най-добрият „товарач” на света.