2025
Нещата при Audi са малко бурни през последните месеци, поне що се отнася до имената на моделите. Първоначално беше казано, че всички варианти с електрическо задвижване трябва да имат четни цифри в името на модела, а версиите с двигател с вътрешно горене – нечетни. От Инголщад вече се сбогуваха с тази идея, а старите имена ще останат. Наследникът на A6 е първият, пуснат на пазара, сега с вътрешен код C9. Първоначално бе показан като комби A6 Avant.
От Инголщат наскоро обявиха появата на седана с тийзър изображение, а сега представиха разкриват целия модел. Подобно на комбито, версията с двигател с вътрешно горене на A6 е базирана на „Premium Platform Combustion“ (накратко PPC) – това е новата платформа за модели с двигател с вътрешно горене, която използват също Q5 и новото A5.
Audi са направили външния вид по-свеж
Силно скосена предница, по-широка решетка: малко поостарялата външност на модела е станала по-свежа, но без да се стига до революция на дизайна за A6. Нови са фаровете със серийна LED-техника, опционално с матрични LED светлини.
Новите брони разполагат със странични въздушни завеси за предотвратяване на завихряния в областта на колелата. Преработеният дизайн е в полза на аеродинамиката, като коефициентът на аеродинамично съпротивление на седана е 0,23.
В профил новият A6 изглежда много по-динамичен: предният капак е изтеглен назад, а дръжките на вратите се прибират в каросерията.
Отзад има нов дизайн на светлините които се простират далеч надолу, придавайки на автомобила определена визуална ширина. Линията на покрива е запазена ниска – типично за Audi. Стилно интегриран заден спойлер подчертава подобрената аеродинамика на седана. Вместимостта на багажника на седана е 492 литра.
За новото A6 с двигател с вътрешно горене Audi първоначално ще разчита на три различни варианта. Базовият модел е с 2-литров бензинов двигател с 204 к.с. и задвижване на предните колела, но без частична електрификация.
С такова разполага единственият засега дизелов двигател, също с 204 к.с., но с предно или с двойно задвижване. Феновете на големите двигатели могат да изберат 3-литров V6 с 48-волтова мека хибридна технология, която винаги предлага задвижване на четирите колела и мощност до 367 к.с. Още двигатели ще бъдат добавени през 2025 и 2026 г.



