2022
Audi показа новата версия на Audi RS Q e-tron, която носи добавката Е2 към името в знак на почит към легендарното Sport quattro от група Б на Световния рали шампионат. По-леко, по-аеродинамично и още по-ефективно: така Audi Sport представя накратко прототипа от категорията T1U. Той е с изцяло ново купе, което играе ключова роля за подобрената аеродинамика и редуцирането на теглото като цяло. Инженерите са успели да намалят аеродинамичното съпротивление с около 15 процента. Това обаче няма влияние върху максималната скорост – 170 км/ч, тъй като тя е ограничена електронно, за да отговаря на изискванията на FIA. По-важното обаче е, че подобрената аеродинамика допринася за повишаване енергийната ефективност на машината.
„За да отговаря на новите регулации по отношение на интериора, кокпитът (…) е значително по-широк. Предният и задният капак също са по нов проект“, коментира Аксел Льофлер, главен дизайнер на RS Q e-tron.

Автомобилът използва сложна задвижваща система, която се състои от двигател с вътрешно горене, генератор, батерия под високо напрежение и два електродвигателя за всяка от осите. За да оптимизират работата на целия силов тракт, инженерите правят допълнителни настройки по силовия тракт, които позволяват да бъде наложен лимит в подаваната от електромоторите мощност. Това се налага, тъй като на Дакар 2022 Audi отнесе глоба заради преразход на енергия от 2 килоджаула вследствие на работата от електродвигателите в моментите, когато автомобилът скача или има лошо сцепление. Също така RS Q e-tron Е2 е получило и подобрено управление на климатика и сервопомпата, за да бъде постигнат по-нисък разход на електроенергия. Екипажите на Матиас Екстрьом/Емил Бергквист, Стефан Петерханзел/Eдуард Болонжу и Карлос Сайнц/Лукас Круз ще могат да разчитат и на промени в конструкцията, които позволяват по-лесна и по-бърза смяна на гума. През октомври в Мароко екипът на Audi Sport ще започне същинската част на подготовката на болида за рали Дакар 2023.
