Audi празнува 25 години на RS-моделите си

1807
2019

Спортните топмодели на Audi от 25 години носят логото RS. AUTO BILD ви връща назад във времето с RS2, RS 4, RS 6 и компания!

Audi Sport празнува своя RS-юбилей. От 25 години най-мощните модели на Audi имат логото RS в решетката си. През 1994 г. хората от Инголщадт слагат началото с RS2 (по онова време името се пише слято). До днес тези две букви са символ на най-мощните автомобили, произвеждани от Audi и имат огромно количество почитатели.

Всичко започва през 1994 г. с RS2. Първото RS-Audi залага на 2,2-литров 5-цилиндров мотор с 315 к.с. и 410 Нм. То е базирано на Audi 80 В4 Avant  и по този начин слага началото на сегмента на спортните комбита. Задвижването е quattro. Пет години по-късно, през 1999 г., Audi пускат na пазара първия RS 4 Avant. Моделът е базиран на S4 B5 и използва неговия 2,7-литров V6 мотор. Битурбо двигателят разполага с 380 к.с. в RS 4. Две поколения по-късно, при RS 4 B7, Audi монтира на A4 4,2-литров V8 с 420 к.с.

RS 6: вълкът в овча кожа

През 2002 към RS 4 се присъединява и по-големият модел A6 като RS-версия. RS6 C5 използва също както и RS 4 4,2-литров V8 агрегат, изтръгвайки 450 к.с. През 2004 г. Audi още веднъж вдига мощността на своя специален модел: лимитираният на 999 екземпляра RS 6 plus е с 480 к.с. Второто поколение на RS 6 е представено през 2008 г., а Audi го оборудват с 5-литров V10 с 580 к.с. Най-мощният представител на RS версиите обаче е RS 6 от Серия C7. Под капака му има само V8 мотор, но във версия RS 6 Performance мощността му е 605 к.с.

A5 и A7 също като RS-модели

През 2010 г. Audi пуска RS-модел и на A5 Coupé – с 450 к.с. от доказания 4,2-литров V8 агрегат. През 2013 г. и A7 се сдобива с RS 7 версия. RS 7 обаче получава по-новия 4-литров V8 двигател с 560 к.с.

5-цилиндровият мотор е най-важното задвижване на RS-моделите

Не само седаните от среден клас и комбитата от марка Audi се предлагат като RS – също и компактните и Coupé-версии на моделите от Инголщадт се появяват в спортно изпълнение. От 2009 г. Audi предлага и ТТ Coupé и TT Roadster в RS-варианти. Тук под капака работи 2,5-литров 5-цилиндров мотор. В първото поколение на TT RS мощността на агрегата е 340 к.с. в базовата, както и 360 к.с. в „plus“ версия. Компактният спортист RS 3 използва този двигател от 2011 г. И до днес от Audi залагат при RS 3 и TT RS на 2,5-литров 5-цилиндров мотор. Модифицираният агрегат разполага в актуалното RS 3 Sportback с 267 к.с. и в TT RS с 400 к.с. С RS Q3 място сред спортните модели на Audi намери и SUV. От 2013 г. той е задвижван от 2,5-литровия 5-цилиндров мотор. В SUV-а неговата мощност е 310 к.с.

Независимо върху кой автомобилен клас стои логото RS, под капака винаги има двойно задвижване quattro. То е въведено през 1980 г. с  първото Audi quattro и се представя убедително не само на състезания и ралита, а и намира одобрение при обикновените клиенти. От този момент RS моделите използват задвижването quattro – с цел сигурност и динамика в сравнение с нормалните модели с предно задвижване на Audi.

Специална изложба по повод юбилея

По случай 25-тия юбилей на Audi RS във Auto Forum Некарзулм ще има изложба. Освен познатите серийни модели, ще бъдат показани 14 редки версии на RS. Сред експонатите ще бъдат както оригинални състезателни автомобили, така и творби на изкуството.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин