Audi отлага сбогуването си с ДВГ

2103
2025

Компанията Audi беше тръгнала уверено по курса към пълна електрификация, но сега дава заден – бензиновите и хибридните задвижвания ще бъдат запазени и след 2033 г.

Вече официално: Audi се отказва от плановете си да спре моделите си на двигател с вътрешно горене през 2033 г. На годишната пресконференция на компанията нейното СЕО Гернот Дьолнер беше категоричен: в Инголщат ще запазят бензиновите и хибридните автомобили по-дълго от обявеното.

Дьолнер каза, че ще прецени кога ръководената от него компания ще се сбогува с ДВГ в зависимост от поведението на пазарите по целия свят. Така Audi ще отговори на реалните нужди в държави, където пълната електрификация все още е далеч в бъдещето. И „четирите ринга“ далеч не са единствените, които тръгват по този път: BMW, Mercedes и Volvo също „дръпнаха ръчната“ по отношение на стратегията „all electric”, също както и Porsche.

Audi дори ще предложи на клиентите си ново поколение двигатели с вътрешно горене и plug-in хибриди. Моделната гама ще бъде обновена, но не само с електромобили. Десет нови PHEV трябва да бъдат пуснати до края на 2025 г., в т.ч. и A5 plug-in хибрид, който ще бъде представен на 25 март 2025 г.

Audi следва двупосочна стратегия

Промяната в стратегията си има икономическа обосновка: пазари като Северна Америка и Китай далеч не са толкова подготвени за електрическата офанзива, колкото много производители се надяваха. В Китай Audi засилва сътрудничеството с тамошните си партньори FAW и SAIC, за да бъде в крак с ръста при електрическата мобилност – без да се отказва от печелившия бизнес, свързан с двигателите с вътрешно горене.

Audi ще запази производството на бензиновите и хибридните си модели за по-дълго – т.е. ще ги задържи и след 2033 г.

На пазара в САЩ десет нови модела са планирани до края на 2025 г. В същото време Audi проучва възможностите за локално производство там, за да „заобиколи“ новите мита на САЩ върху европейските стоки.

За Audi 2025 г. е „година на предизвикателствата“

Финансовият директор Юрген Ритерсбергер представя 2025 г. като „година на предизвикателства“ – не на последно място и поради напрегнатата глобална политическа обстановка. Въпреки това хората в Инголщат вярват в успеха на стратегията си: „Пазарите вече постепенно започват да приемат нашите нови модели“, казва Ритерсбергер.

Ето какво следва да обобщим на финала: Audi продължава да се фокусира върху електрическата мобилност – но със значително повече бензин в резервоара, отколкото първоначалните планове предполагаха. Двигателят с вътрешно горене няма да бъде пенсиониран все още, но трансформацията е в ход. А сбогуването с двигателя с вътрешно горене поне засега бива отложено за неопределено време.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин