Audi на Geneva Motor Show 2019


1
мар.
2019

Audi продължава своята систематична и всеобхватна офанзива в областта на електрическите автомобили. На автомобилното изложение в Женева през 2019 година марката показва четири напълно електрически модела, чиито серийни версии ще отбележат пазарния си дебют до края на 2020 година. В допълнение към тях на щанда на Audi, чиято експозиция тази година е съставена изключително и само от електрически автомобили, може да се види и световната премиера на четири нови хибридни версии, както и напълно електрическият  състезателен болид от Формула E Audi e-tron FE05. Концептуалният модел Audi Q4 e-tron и европейският дебют на студията Audi e-tron GT ще бъдат показани официално на пресконференцията на щанда на Audi в зала 1 на изложението. Тя започва в 8:00 часа централно европейско време на 5 март 2019 година.

Председател на управителния съвет на Audi Брам Шот сподели по този повод – „Поставихме си ясна цел –  още през 2025 година всеки трети продаден нов автомобил на Audi да е с електрическо задвижване. Имаме пределно ясна визия и ангажимент за мобилност без емисии.”

Първият член на този нов квартет от електромобили – Audi e-tron *, скоро ще бъде доставен на своите първи клиенти, а по-късно през 2019 година компанията от Инголщад ще представи и серийната версия на варианта купе на модела под формата на Audi e-tron Sportback. След няколко седмици в Китай ще бъде представен още един електромобил – Audi Q2 L e-tron, чиито първи клиенти също ще го получат още през 2019 година. Две допълнителни премиери в серийната гама на марката ще последват през 2020 година в лицето на Audi e-tron GT и Audi Q4 e-tron. Концептуалните разработки на щанда в Женева дават представа за тези два бъдещи модела.

В допълнение към това, още през 2019 година ще бъде осъществена и plug-in офанзива на марката, включваща почти всички пазарни сегменти. Новост в гамата са хибридните версии на продуктовите линии Audi A6, A7, A8 и Q5, които също отбелязват своя официален дебют на автомобилното изложение в Женева. Двете утвърдени на пазара plug-in версии на Audi A3 и Audi Q7 отново са на разположение на клиентите на марката с модернизирана технология през 2019 година.

В бъдеще основата за предлагане на модели с електрическо задвижване във всеки пазарен сегмент от А до D, ще бъде изградена на общо четири технически платформи и продуктови линии. Тясното сътрудничество с отделите за технологично развитие на останалите марки на групата ще засили синергийния ефект, необходим за създаване на богата електрическа гама в глобален мащаб.

Audi e-tron и e-tron Sportback използват компоненти от модулната технологична платформа за надлъжно разположени двигатели на Audi. Това предимство, както и многобройните новаторски технологични решения, предимно в областта на системите за задвижване, дават възможност за изграждане и развитие на отделна продуктова фамилия в е-SUV класа с електрическо задвижване на всички колела quattro. Функцията за бързо зареждане с мощност до 150 кВт и автономният пробег с продължителност, подходяща за пътуване на дълги разстояния, обещават пълноценни възможности и практичност при ежедневна употреба.

През 2018 година Audi вече представи първия член на другата своя електрическа платформа под формата на концептуалната студия Audi e-tron GT – извънредно динамично купе с нисък под,  което отбеляза своя официален дебют пред публика на автомобилното изложение в Лос Анджелис. Технологията на този автомобил е разработена в сътрудничество с инженерите на Porsche, но дизайнът и характерът на концептуалния e-tron GT отразяват изцяло неповторимата ДНК на марката Audi.

Друг съвместен проект на развойните отдели на марките Audi и Porsche е технологичната платформа PPE (Premium Architecture Electrification). Тя ще бъде използвана за основа на няколко моделни фамилии в гамата на Audi с изцяло електрическо задвижване в масови пазарни сегменти с голям производствен обем от B до D. Планира се разработката и пускането в производство както на SUV, така и на модели с нисък под и класически тип каросерии. Сред основните силни страни на платформата РРЕ е фактът, че е разработена изключително и само за модели с електрическо задвижване. Това осигурява значителни предимства  по отношение на теглото, компановката и пропорциите на каросерията на бъдещите модели.

Няколко от марките в състава на Volkswagen Group си сътрудничат активно в разработката на модулната платформа за електрификация (MEB), която се използва за основа на редица електрически модели на Audi и преди всичко в масовия А сегмент с големи производствени обеми.

Едновременно с това AUDI AG значително ще разшири своята гама от plug-in хибридни автомобили. „В бъдеще практически всеки пазарен сегмент ще включва модели, задвижвани от комбинация от електрически двигател и двигател с вътрешно горене, които ще могат да се зареждат в електрически контакт”, подчерта председателят на управителния съвет на Audi Брам Шот.

Още по темата

Card image cap
Първа снимка на SUV-a на Seat?

2
февр.
2016

В Женева Seat ще представи SUV-a Tecta. В Интернет циркулира изображение, което вероятно разкрива визията на новия модел

Card image cap
Стари кокали с ново сърце: Dodge Shakedown Challenger 2016

2
ное.
2016

Mopar взима каросерия от 71-ва и й присажда новите технологии на Dodge

Card image cap
Polo SUV за по-малко от 40 хил. лева

23
февр.
2016

VW ясно декларира плановете си за Polo SUV. Вероятно той ще се появи през 2017 г. и ще бъде истински Connected Car

Card image cap

В последния брой:

Архив >