Audi на макс: електрическото SUV-купе e-tron Sportback


21
сеп.
2020

НИЕ СМЯТАМЕ Audi e-tron Sportback за истински парадокс. От една страна, виждаме в него внушителен SUV, супер бърз и несъвременен, освен това скъп и екстровертен. Скромен? Всичко друго, но не и това. От друга страна, той е екологичен ангел, напълно подходящ е за носител на имиджа по отношение на издръжливостта и може да се шофира с чиста съвест в центъра на града. Трябва все пак да споменем още нещо: принципно електромобилът е най-простото нещо на света. Като мотор работи навита с медна тел желязна част, като енергията за него идва от батерия. В действителност обаче от Audi ни предлагат възможно най-сложния начин за каране на електромобил.

Внушителен и без крайни ауспухови тръби – пардон, впечатляващ. SUV-Coupé-то е широко 1,93 метра. Видимостта назад е лоша

Общо 432 акумулаторни клетки с теоретичен капацитет от 95 кВтч са разпределени в пода на автомобила, като до 396 волта напрежение осигуряват ток на две електрически машини, като една от тях работи като генератор в режим на движение по инерция и успява да акумулира сериозно количество електроенергия, която дори може да спре тежкия SUV. Електромоторите работят свързано в зависимост от натоварването и темпото, а трансмисията е планетарна – накрая електрическият болид вдига впечатляващите 200 км/ч. За да не прегрее тази сложна електронна супа, системата се охлажда от 20 литра течност. Накрая дължината на електрическото удоволствие е 436 километра. Тоест това Audi e-tron 55 Sportback не е шега работа. Дали обаче всичко върви като по вода? Ще разберете след теста на AUTO BILD.

Погледът назад чрез монитора изисква време за свикване. Както и особено внимание
Обектив на камерата вместо огледало. Предимствата: по-тихо и по-аеродинамичн

Бързаме да го кажем: нещата се получават много добре. Естествено, автомобилът върви доста добре благодарение на мощността си от 408 к.с. Даже се втурва безшумно напред след натискане на педала на газта. Благодарение на ниския си център на тежестта e-tron е стабилен и неутрален, заради въздушното си окачване вози много комфортно, като единствено управлението може да ви заблуди с лекотата си. Дотук добре.

Щедро място отзад, както и отлична климатизация за пасажерите на втория ред

Има обаче и някои недостатъци. Започваме с пробега. Установихме – включително бърза отсечка на магистралата – пробег от само 320 километра. Така може да се окаже, че не е съвсем достатъчно за всекидневието, ако пътувате на дълги разстояния до работа и обратно. Батериите не обичат бързото темпо и отнемат от пробега – например при спринт от 0 до 200 км/ч пробегът ви намалява с 10 километра. Ако ускорявате често и се движите със скорост 160 км/ч, то едва ли ще изминете повече от 150 километра. Като цяло показанията на Audi за мощността са малко относителни – примамливите 300 кВт са на разположение само за 8 секунди. Постоянно на разположение са само 100 кВт. Утехата: комфортът на седене е превъзходен, а нивото на сигурност – изключително високо.

Пробегът може да бъде коригиран в посока нагоре благодарение на възможностите за пестене на енергия. Типичният трик

Жалко: ако желаете да използвате целия диапазон на свързаността и да разучите широкообхватната система на управление на двата монитора, ще се разсеете много. Страничните огледала с камери се доплащат в пакет (3493 лв.) и определено не си струват нито цент. Екраните във вратите изискват време за свикване, а зоната на обхват и регулирането й са доста сложни за настройка. „Старите“ огледала биха били по-добрият избор за новото Audi. Това също е някак си парадоксално.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >