Audi напуска Световния шампионат за издръжливост

След 18 успешни години в WEC компанията от Инголщат напуска шампионата, за да се фокусира върху Формула Е


26
окт.
2016

Понякога цифрите събуждат възхищение: 185 състезания, 106 победи. Това е равносметката за постиженията на прототипите на Audi, които участваха и в Льо Ман. Към славната статистика обаче могат да бъдат добавени най-много още два успеха: защото Audi ще напусне WEC догодина. „След 18 особено успешни за Audi години в състезанията с прототипи за нас раздялата е много трудна“, казва шефът на спортния отдел на марката д-р Волфганг Улрих.

Audi се преориентира към Формула Е.

Audi се преориентира към Формула Е.

Като причина за напускането официално е посочена нуждата от съкращение на разходите, но в действителност става въпрос за нова ориентация в автомобилния спорт и по-конкретно – за Формула Е. „В бъдеще ще се състезаваме на ток“, казва председателят на УС на компаният Руперт Щадлер. „Щом нашите серийни автомобили биват електрифицирани във все по-голяма степен, същото трябва да стане и със състезателните.“

DTM-проектът на Audi няма да бъде променен, също както и програмата в сферата на рали-кроса – въпреки че и двата шампионата все още са далеч от екозадвижването. За WEC оттеглянето на Audi означава голяма загуба – сега Porsche и Toyota остават единствените два производителя в топкатегорията LMP1. Ако тенденцията за напускане продължи, нищо чудно скоро WEC да загуби своя статус на световен шампионат.

Audi отбелязва 13 победи в „24 часа на Льо Ман“ и въвежда редица нови технологии в сериите: през 2001 г. марката е първата, която печели с TFSI-двигател, през 2006-а – с TDI-мотор, а през 2012 г. – с хибрид. Именно с хибрида R18 e-tron quattro Audi два пъти става шампион в WEC.

Още по темата

Card image cap
ЕДНО РАЛИ-ЧУДОВИЩЕ В ГРАДСКАТА ДЖУНГЛА

18
мар.
2017

От пустинята победителят от VW се озовава в непознат терен – големия град. Единственото нещо, което може да спре Race Touareg са неговите размери

Card image cap

В последния брой:

Архив >