2017
На автосалона в Детройт Audi направи премиера на SQ5. Бързият SUV вече ще разчита на бензинов двигател с 354 „коня“ – а не като предшественика си, на дизелов агрегат с 340 конски сили. Моторът също е с работен обем 3 л и турбопълнене. TFSI-агрегатът разполага с максимален въртящ момент 500 Нм, достъпен в диапазона 1500-4500 об/мин. Благодарение на това SQ5 се изстрелва от 0 до 100 км/ч само за 5,4 сек и спира да ускорява чак при 250 км/ч заради електронно ограничение. Въпреки великолепната динамика Audi обещава приличен разход – 8,3 л, измерени в цикъла NEDC. За сдържаната консумация помага нов метод на изгаряне (наречен В-цикъл, форма на цикъла на Аткинсън), който прави такта горене и разширение по-дълъг от сгъстяването и така прави работата на силовия агрегат по-ефикасна. Изпускателните тръби на двата реда цилиндри са разделени както при колектора, така и в корпуса на турбината – и се „срещат“ чак при турбинното колело. Това решение е реализирано с идеята за по-спонтанни реакции на турбото.
Audi SQ5 предава своята мощност към пътя посредством 8-степенна автоматична трансмисия и Quattro-задвижване, а електромеханичното сервоуправление и съкратеното време за превключване обещават по-пъргаво поведение на пътя. При бързо движение по завои SQ5 оказва автоматично спирачно усилие върху вътрешното за завоя колело – така че SUV-ът да следва по-точно зададената траектория. Преработеният диференциал позволява на външното за завоя колело да получи по-голям въртящ момент и по този начин намалява недозавиването. По-високите предавки в SQ5 са „по-дълги“, за да осигуряват по-голям комфорт и по-ниска горивна консумация при шофиране извън града. Разбира се, шофьорът може да избира различни режими на каране. Зад серийните 20-цолови джанти с гуми, дебели 255 мм, се крият 6-бутални спирачни апарати с 350-милиметрови спирачни дискове.
Отвътре откриваме познатата система MMI с 8,3-инчов дисплей, която може да бъде управлявана от специално „тъчполе“ или директно от мултифункционалния волан. Head-up дисплеят и т.нар. Audi virtual cockpit изобразяват най-важната информация за пътуването директно пред погледа на шофьора на SQ5. Отвън тежащото около 2 тона SQ5 се разпознава по спортните брони, радиаторната решетка с алуминиеви ламели и четирите ауспухови тръби. В интериора са използвани много кожа и алуминиеви декорации. SUV-ът е просторен отвътре и предлага багажник с обем 1550 л (при сгъната задна седалка). Произвежданият в Мексико модел ще бъде по шоурумовете от средата на тази година – най-късно тогава ще разберем и цената му.