Audi казва „Не“ на Downsizing-a и запазва 2,5-литровия „петак“ в новото RS 3!


19
юли
2021

Повече от година след „цивилното“ A3, Audi най-накрая показва новия RS 3. Най-важното вече беше ясно: под капака остава петцилиндровият агрегат, но с увеличен въртящ момент. Audi запазва мощността от 400 к.с. Компанията ще приеме първите поръчки от клиенти в средата на август 2021 г., а официалното пускане на пазара ще бъде през есента. Цените за RS 3 Sportback започват от 120 000 лева за хечбека, а за седана – от 124 000 (по данни за Германия).

Опционални матрични LED-фарове със специална Coming Home графикa

Дизайнът на новото RS 3 е много „по-злобен” от този на предшественика. Отпред това се дължи главно на новата черна маска, която свързва фаровете и по-голямата и по-ръбеста Singleframe радиаторна решетка. Един етаж по-долу откриваме нова престилка с увеличени странични въздухозаборници. И двете са затворени от новопроектирана, доста широко отворена мрежа. Вече познаваме фаровете от A3. Те са оборудвани стандартно с LED технология и динамични мигачи. Срещу допълнително заплащане се предлага технология Matrix LED със специална Coming Home графика за завръщане у дома: светодиодите в квадратната част на светлинния подпис, който слиза надолу, образуват кариран флаг вляво, а символите R-S-3 се появяват един след друг вдясно.  

В профил прави впечатление новият въздухозабоник зад раздутите предни калници – това ни е познато от е-tron. Вече познаваме променената форма на задните LED-светлини от A3, нов е черният елемент под капака на багажника. Тук е пренесена мрежата тип „пчелна решетка” – на нея сензорите за паркиране вече почти не се забелязват. Две овални изпускателни тръби, по една от всяка страна, и нов дифузьор са перфектният завършек в задната част. Що се отнася до тапицерията, Audi прави обратното на конкуренцията новата: заводски всичко е черно, ако искате алуминий, ще трябва да доплатите.

Не са само бленди: естествено, ауспуховите тръби на Audi RS 3 са напълно истински

Head-up дисплей за първи път в Audi RS 3

AUTO BILD вече успя да се качи в новото Audi RS 3. По принцип интериорът от A3 ни е познат – най-голямата промяна е, че 10,1-инчовият централен екран вече не е изнесен горе, а е интегриран в таблото. В допълнение към обичайните функции за инфотейнмънт като навигационна система или интегриране на смартфон, можете също да покажете специални параметри като температурата на охладителната течност или маслото на двигателя и трансмисията. Все още има 12,3-инчов дигитален кокпит със специални дисплеи за цялата информация, от която се нуждаете, в хотхеч: G-сили, времена за обиколка, ускорение от 0 до 100 и 200 км/ч, време за четвърт или осма част от миля. С третото поколение на модела за първи път в RS 3 се предлага и Head-up дисплей.

Както при RS 6, и тук срещу доплащане оборотомерът може да бъде в т.нар. Runway Design

За спортно усещане в интериора, разбира се, не са достатъчни само няколко специални дисплея. Таблото е изработено от карбон, водачът и пътникът отпред седят на спортни седалки RS с добра странична опора. Спортният волан с маркировката на 12 часа ляга удобно в ръцете; той е скосен отдолу, има нови планки за превключване на предавките и разполага с нов бутон „RS Mode“ (за специалните режими на шофиране RS) отдясно.

RS 3 – първото Audi с режим Drift

Moже би, най-съществената новост в RS 3 е, че това е първото спортно Audi с т.нар. Torque Splittering система за интелигетно разпределение на въртящия момент. Всъщност това е специален заден диференциал, който познаваме от VW Golf 8 R и Tiguan R. Той разпределя мощността на задния мост отделно между двете задни колела. Технологията не само елиминира максимално недозавиването и презавиването в миналото; това е и идеалната предпоставка за режима Drift, който се крие зад новия режим на шофиране RS Torque Rear. Новoто RS 3 е първото Audi с функция, която AMG вече има на борда – режим Drift. Това е постигнато благодарение на нов заден диференциал, какъвто се използва в новите Golf R и Tiguan R. Той разпределя въртящия момент между задните колела в зависимост от режима на шофиране и ситуацията на пътя. Audi нарича системата Torque Splitter; при други марки тя е позната като Torque Vectoring. Това позволява контролирани дрифтове, като цялата мощност бива изпратена към едно от колелата. Тестовият пилот Франк Щиплер демонстрира с прототипа, но за съжаление все още не ни позволяват да покараме автомобила. Щиплер активира режим на шофиране RS Torque Rear и атакува „с вратите напред“ съответните завои по изпитателното (сухо) трасе. Всичко става като танц – според Щиплер били необходими съвсем фини корекции с волана, за да бъде контролиран дрифтът.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА AUDI RS 3 НА СТАРО

А сега за двигателя: под капака остава петцилиндровият 2,5-литров TFSI. Задвижването обаче е модифицирано, така че да генерира с 20 Нм по-висок въртящ момент, общо 500 Нм. Така 400-те коня, с които разполагаше предшественикът, вече ще бъдат достъпни по-рано и в по-голям оборотен диапазон. Превключването е поверено на седемстепенна DSG, тъй като най-спортното A3, разбира се, е quattro. Поради увеличението на въртящия момент RS 3 сега спринтира с три десети по-бързо от 0 до 100 км/ч: за 3,8 секунди. Има три варианта на максималната скорост. По принцип RS 3 е ограничен до 250 км/ч, като опция максималната скорост може да бъде увеличена до 280 км/ч. А при поръчка на керамични спирачки RS 3 вдига дори 290 км/ч!

RS 3 може да бъде поръчано и като седан, чийто покрив може да бъде в контрастен цвят (опционално)

Още по темата