Audi избра „Дакар“ пред Formula E, стартира с електрическо бъги


30
ное.
2020

Oт града – в пустинята! По данни на AUTO BILD Audi поема по тотално нов път в спортната си програма. След изтеглянето от DTM сега компанията със седалище в Инголщат „дръпна шалтера“ и на Формула Е.

В края на 2021 г. Audi ще се оттегли от сериите с електрически едноместни болиди като заводски екип. Това беше оповестено официално още днес. И това ще бъде истинска повратна в историята на „формулата на ток“. Тъй като Audi е в надпреварата от 2014 г., първо като партньор на екипа на Abt Sportsline, а от 2017 г. и като – конструктор. Пилотът на Audi Лукас ди Граси грабна титлата през 2017 г., а Audi спечели шампионата на конструкторите през 2018 г. В края на краищата, клиентските отбори могат да продължат да използват задвижващия тракт, който е разработен за следващия сезон.

Както AUTO BILD установи, Audi обаче остава лоялна към електрическия автомобилен спорт. Чукът: Базираната в Инголщат компания ще стартира на рали Дакар през 2022 г. – отново с електрическо задвижване! По този начин марката се завръща към славната си история. С Audi quattro баварците (да, и Audi е във федерална провинция Бавария, не само BMW) направиха революция в рали спорта през 1981 година. И сега отново искат да се наложат в рали спорта – и по-точно, в рали рейда, където към момента само Toyota и Mini имат заводски отбори. Частни екипи използват и други марки като например Borgward – стара германска марка, вече собственост на китайците. Миналата година рали „Дакар“ привлече много внимание благодарение на участието на звездата от Формула 1 Фернандо Алонсо. С електрическо задвижване през пустинята – Audi иска да постави нова страница в историята.

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >