Audi залага на горивна клетка


9
май
2019

Обявените за мъртви живеят по-дълго: Audi инвестира в горивната клетка. През 2019 г. трябва да бъде представен нов прототип с това задвижване

Audi възнамеряват да се насочат като компетентен център в концерна Volkswagen към горивната клетка. „Искаме да ускорим нещата“, заявява председателят на Управителния съвет на Audi Брам Шот. пред британското издание Autocar, „ще дадем приоритет на водородните горивни клетки – повече средства, повече капацитет и повече доверие.“ Още през 2019 г. ще бъде представен прототип на автомобил със задвижване с горивна клетка. Дали модел h-tron ми имал шанс срещу стартиращите в момента електромобили на Audi e-tron или гамата от модели VW ID? По-скоро се съмняваме. VW и Audi от години правят изследвания в областта на горивната клетка и дори са произвеждали предсерийни модели (Audi A7/VW US Passat). Тези модели можеха да се появят на пазара след 2 години, но също както и останалите производители хората от Audi и VW  се съмняват в бъдещето на задвижването с горивна клетка. От години основният проблем на този вид задвижване е недобрата инфраструктура от станции за зареждане с водород. А горивната клетка трябва да се бори не само с всемогъщата петролна индустрия, но и с техниката с батериите.

Всъщност автомобилът с горивна клетка не е нищо по-различно от електромобил, който сам си осигурява необходимата електрическа енергия след осъществяване на последователен химичен процес след взаимодействие между зареждания водород и кислорода от въздуха.  Много производители се пробват при тази технология, като засега в Европа се предлагат четири модела: Toyota Mirai, Hyundai Nexo, Mercedes GLC F-Cell и Honda FCX Clarity. Освен солидни динамични характеристики и съвсем практични пробези от порядъка на 400 до 500 километра, тези модели предлагат възможност за пълно зареждане в рамките на няколко минути.

Още по темата

Card image cap
Изтече снимка на фейслифта на RS 3

18
февр.
2016

През 2016 г. Audi A3 ще получи фейслифт. Можем да добием представа как ще изглежда автомобилът след промените благодарение на „изтекла“ фотография на RS 3 седан в САЩ

Card image cap
Гласувайте за „Златен волан на AUTO BILD” в ОМV

4
окт.
2016

Желаещите да дадат своя вот за най-престижната автомобилна награда имат възможността да го направят до 21-и октомври

Card image cap
4 цилиндъра за Macan

9
мар.
2016

След 718 Boxster и Porsche Macan получава 4-цилиндров турбодвигател. Тук ще научите най-важната информация за новия базов мотор на компактния SUV!

Card image cap
E-Ferrari 308 GTE: жребец на ток

21
юни
2016

Ferrari с електрическо задвижване е доста странна концепция – поне така смята шефът на Fiat Серджо Маркионе. Момчетата от Electric GT в Калифорния обаче имат друга гледна точка

Card image cap

В последния брой:

Архив >