Audi електрифицира своя SUV от среден клас

2106
2021

МАХАМЕ ПОКРИВАЛОТО И – ЗАПОЧВАМЕ да мечтаем? При откриването на новия Audi Q4 e-tron отначало си помислихме, че хората от Инголщат искат да ни покажат представената през 2019 г. студия – толкова близо до концепцията е външният вид на SUV-а от среден клас. Поставени дръжки на вратите, малко по-малки колела, ето ви готов сериен модел. Първият модел от Инголщат върху новата платформа за електрически автомобили хем си прилича, хем не на външен вид със своите събратя от концерна VW ID.4 и Skoda Enyaq, като в типичен баварски стил залага на технологичния дизайн. Редом с типичната за e-tron затворена радиаторна решетка SUV-ът има издадени калници. Ако желаете да персонализирате своето Audi, ще получите възможността за индивидуален светлинен подпис на дневните светлини. LED фаровете са стандартни, единствено ако желаете матрични, трябва да доплатите. Отзад Audi също залага на LED светлини и ги свързва със задължителна светлинна ивица по широчина. Размерите са почти същите като при събратята по концерн, като и междуосието от 2,76 метра е почти идентично. Най-голямата изненада на Audi: освен като класически SUV Q4 ще се предлага и във версия Sportback. До средната колона двата модела не се различават, след това покривът на Sportback преминава в а ла Coupé и завършва със спойлер, разделящ задното стъкло.

Модерен дигитален дисплей, „плаваща“ централна конзола с блок за режимите на движение от e-tron GT

Audi продължава със свежия дизайн и във вътрешното пространство. Още в базовата версия опционално се предлага новият скосен спортен волан, който се представи доста убедително по време на първия тест.

Централната конзола е плаваща и се превръща в магнит за погледите. Дигиталният комбиниран уред е сериен при всички Q4. Най-големият досега в Audi централен монитор с диагонал от 11,6 инча се предлага само опционално; базовият е 10,1-инчов. Управлението на климатичната инсталация се извършва класически чрез бутони. Отзад има доста място, като дори и в Sportback хора с ръст 1,80 не бива да се притесняват. В техническо отношение Audi не предлага много изненади. Хората от Инголщат предлагат Q4 e-tron в три различни версии. Базовият вариант 35 e-tron е със 170 к.с. и задно задвижване, над него е 40 e-tron с 204 к.с. Топмодел е 50 e-tron quattro с 299 к.с. и втори електромотор на предната ос. Що се отнася до пробега, в зависимост от конфигурацията Q4 може да измине между 341 и 520 километра (WLTP). Два капацитета на батерията (52 и 77 кВтч) ще се предлагат от Audi, като максимумът при зареждане е 125 кВт (DC).

Багажникът на Q4 побира между 530 и 1490 литра, а в Sportback вместимостта е между 535 и 1460 литра

Продажбите стартират през юни, а като 35 цената на модела е 84 000 лв. За топмодела ще трябва да платите поне 106 000 лв., а Sportback струва с около 4000 лв. повече. Базовите версии могат да се възползват от субсидиите в Германия, което означава редуциране на цената с 9570 евро. В този случай най-евтиното Q4 e-tron ще струва около 65 000 лв. – продължаваме да мечтаем.

ИЗВОД

Междувременно сме свикнали с красивия дизайн на Audi. Q4 продължава тази хубава традиция. Изненадани сме обаче, че от Инголщадт ни примамват със съвсем прилични цени (благодарение на субсидиите в Германия). Така електрическата мобилност става все по-масова.

Audi Q4 e-tron Sportback

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв