Audi готви нов малък SUV

Готини, динамични и съвсем не скъпи: Audi стартира с нови компактни модели. При което формулата SUV във формата на новите Q-модели придобива все по-голямо значение – също както и дизайнът


16
юли
2017

НАПРЕДЪК ЧРЕЗ ДИЗАЙН! Мнозина смятат, че именно този слоган би подхождал повече на Audi. И са на мнение, че без Марк Лихте и неговия екип Инголщат нямаше да е същият. Именно с новия шеф на дизайна в Audi дойде раздвижването в творческия отдел. Най-новите концептуални автомобили доказват колко добре се отразява свежият полъх на марката. Последно ново попълнение, представител на стария гард, в средата на годината ще се появи A8 – стилистичен „паметник“ на високите технологии, чиято разработка е погълнала четири милиарда евро – заради многото промени в курса.

Големите пари в Инголщат от години се печелят основно от Q-моделите. След като последният нов член на фамилията Q2 направи фурор при Facebook поколението, шефът на отдела за продажби иска да реагира бързо и да пусне възможно най-скоро следващия успешен модел. Тази роля е поверена на малък SUV на базата на A1. A1 като лайфстайл товарач? Разбира се. А шефът на Audi Руперт Щадлер би нарекъл екземпляра с пет врати и офроуд визия Allroad Q1 – все пак моделът използва елементи от Polo T-Cross и Seat Arona. Но без значение от името: City Cruiser-ът запълва точно онази ниша, която се освободи при BMW при смяната на мъртво родената Серия 1 Sport Cross с X2. Концептуални връзки има и с Golf Syncro или Citroën Cactus. Audi планира по-скоро висок хечбек модел с опционално двойно задвижване, който ще бъде на пазара от 2019 г. – на цени между 38 000 и 58 000 лв. Моделът ще се произвежда в завода на Seat в Марторел, където от 2021 г. ще се монтира и модул за електрическо задвижване със 70 кВт и 230 Нм.

Плати една, вземи пет – врати, разбира се. Най-малкият модел на Audi в бъдеще няма да се предлага с две врати

В класа над A1 Audi също възнамерява да проведе офанзива. Най-вече с A3 Sportcoupé (първоначално замислено като TT Sportback), но също така и с Q4 (преди известен като TTQ) – и в двата модела ще трябва да продължи да живее езикът на формите на отиващото си след няколко години TT. Макар че от Audi имат категорично диференциране със Sportback, Sportcoupé и Avant, под A4 не се предвижда появата на Avant. A1 и A3 ще стартират като версии Sportback с пет врати; вариантите с три врати ще бъдат преустановени поради недостатъчно търсене. Семейството на A3 ще бъде допълнено от петврато спортно Сoupé, което ще се конкурира с BMW Серия 2 Gran Coupé и Mercedes CLA. A3 седан ще остане в гамата, но струващите почти еднакво A3 Cabrio и TT Roadster си пречат взаимно. А създаденият като отговор на Active Tourer и B-клас A3 Sportcruiser ще продължава да бъде в бойна готовност.

С четири врати, но въпреки това Coupé – при Mercedes това се нарича CLA

Докато A0 дериватите на всички марки от концерна ще се произвеждат в Испания, от Audi ще разпределят различните модели от Q-семейството между няколко завода. За разлика от Q1, Q2, наследникът на Q3 и Q4 ще делят една и съща техника с Golf T-Roc, Seat Ateca и Škoda Karoq. Следващото Q3 (2019 г.) не само ще бъде по-голямо, но и ще блести с увеличена вместимост на багажника и по-аеродинамична каросерия. Замисленото първоначално само като електромобил Q4 (2020 г.) ще се появи като по-добре оборудвано и по-мощно Q3 Coupé. V6 не е подходящ за напречно монтиране, все по-рядко в проектите срещаме и 5-цилиндровия мотор. Затова пък Audi иска да разшири гамата си от хибридни модели във всички класове, като за Q1/Q2/Q3 Q4 са замислени две степени на мощността с 10 кВт/55 Нм и с 15 кВт/75 Нм. Plug-in хибридът ще комбинира електрическа машина с 85 кВт/330 Нм и новия 1,5-литров бензинов двигател със 150 к.с. Разбира се, темата за хибридите не се отнася само до малките и компактни модели на Audi. При A6 от 2021 г. също ще има Plug-in хибрид, конкретно като комбинация между разполагащия със 197 к.с. 2-литров бензинов агрегат и електромотор с 85 кВт/330 Нм или електрически модул с 10 кВтч/48 V, който ще позволи изминаването на 100 километра без вредни емисии. Мекият хибрид ще бъде част от базовото оборудване още от 2020 г. – не само при бензиновите двигатели, а и при дизеловите. Най-мощният 2.0 TDI, оборудван с E-Boost, мек хибрид и променлива геометрия на пълнене, ще бъде със системна мощност от 224 к.с. и максимален въртящ момент от 470 Нм.

 

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >