Audi А3 на старо: звездата сред компактните

Audi A3 се смята за по-хубавия Golf. Но дали компактният модел от Инголщат е по-добрият употребяван автомобил?


16
окт.
2017

ОТ 21 ГОДИНИ Audi ни продава техниката на VW Golf в особено елегантна опаковка. Естествено и на по-висока цена. Което не попречи при въвеждането на пазара през 1996 г. договорите на нови автомобили дори да се търгуват срещу доплащане. През август 2012 година, при появата на третото поколение на А3, тази истерия отдавна беше преминала. Но като употребяван автомобил компактното Audi продължава да е сред най-популярните. Базовият модел с 3 врати не е толкова търсен, интересът се концентрира върху „почти комбито“ с 5 врати, наречено Sportback. Предлагат се и кабриолет, и триобемна версия. Също толкова широка е и гамата от двигатели – от 105 к.с. до 400 к.с. при RS3. И двигателите явно са надеждни, не се очертават сериозни недостатъци като проблемите с ангренажните вериги при предшественика. Което може би се дължи на факта, че повечето бензинови и всички дизелови двигатели вече са с ангренажни ремъци. И то с почти вечен живот, в момента интервалът за смяната им е 210 000 километра. Между другото, всички дизелови агрегати са от семейството ЕА288 и са на най-високо техническо ниво, като не са замесени в скандала с отработените газове.

Затова обичаме Audi: качество на изработката, граничещо със съвършенство, перфектни превключватели и лостчета

Спокойствие: сигурно и будещо доверие поведение на пътя. Но окачването е относително стегнато

A3 се предлага и като хибрид – но почти никой не си го купува

Но ако все пак не желаете дизелов двигател и държите на ниските сметки за гориво, при А3 имате алтернатива: въведените през 2014 година хибридни задвижвания и модели на природен газ се наричат e-tron и g-tron. Те обаче почти не се търсят, клиентите купуват хибрида дори по-малко от варианта на природен газ. Прави впечатление, че много от купувачите на А3 инвестират във визията. Поне такъв извод може да се направи от тествания от нас модел. Предишният собственик е комбинирал спортни 18-цолови джанти с един от най-слабите двигатели. Това съчетание се продава от Autohus в Бокел (www.autohus.de). При поръчката купувачът е доплатил за големите джанти близо 4000 лева. Подобна инвестиция е доста неразумна, освен това подсилва и една от слабостите на А3: доста стегнатото окачване става още по-твърдо. Автомобилът вози по-спокойно и меко със серийните 16-цолови колела. В сравнение с Golf Audi винаги е било по-елегантният автомобил, който може да бъде облагородяван индивидуално. Но ако държите повече на мястото и комфорта при дълги пътувания, по-добре да изберете оригинала Golf.

Двигател 4 цилиндъра/отпред напречно Клапани/разпр. валове 4 на цилиндър/2 Работен обем 1395 см³ Мощност 90 кВт (122 к.с.) при 5000 об/мин Въртящ момент 200 Нм при 1400 об/мин Макс. скорост 203 км/ч 0–100 км/ч 9,5 сек Резервоар/гориво 50 л/А95Н Трансмисия/задвижване 6-степ. механична/предно Д/Ш/В 4237/1966/1421 мм Товарен обем 365 – 1100 л Тегло (празен)/Полезен товар 1284/526 кг

Продължете на следващата страница, за да видите най-масовите проблеми на А3

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >