2018
Seat превърна означението на спортните си модификации Cupra в отделна марка. Първият й представител се казва Cupra Ateca. Oт базовия модел спортната версия се различава по новото лого отпред и по по-агресивното оформление на части по каросерията.В предната част прави впечатление решетката тип „пчелна пита” с новото лого на Cupra. Името на новата марка е изписано на долната решетка с букви от алуминий. Предната броня на спортната модификация разполага с допълнителни въздухозаборници. Отстрани правят впечатление гланцираните черни детайли – релсите на покрива, рамките на прозорците и капаците на огледалата. Серийно Cupra „стъпва” на 19-цолови джанти. Отзад погледа хващат преди всичко четирите хромирани ауспухови тръби, интегрирани в черния дифузьор. Oтгоре има четири „маркирани“ въздухозаборника. На задния капак също има лого Cupra с карбонов мотив. Като Cupra Ateca получава аеродинамични елементи под спойлера на покрива. Общо клиентите могат да избират измежду шест цвята: Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black и Nevada White.
Cupra Ateca „поздравява“ водача още при качването с мека алкантара по вратите и по седалките. При първия досега „креслата“ създават впечатление за добър комфорт – вероятно ще осигуряват и прилична странична опора при спортен стил на шофиране. Опционалните „корита“ ще бъдат достъпни едва от средата на следващата година. На подглавниците се вижда новото лого на Cupra. Кокпитът е почти същият като при стандартната модификация. При Cupra обаче няма аналогови уреди – виртуалният кокпит е сериен. Основните функции се управляват посредством мултифункционалния спортен волан. Той е облечен в стандартна и „перфорирана“ кожа и „ляга“ удобно в ръцете. Селекторът на трансмисията (7-степенна DSG) също е решен в карбон. Опционално клиентите могат да поръчат и цяло карбоново табло. Табелката 4Drive върху централната конзола напомня, че задвижването на Ateca Cupra е двойно – и то интелигентно, с контрол на предавания въртящ момент към всяко отделно колело. Към въртящия се превключвател е добавен нов символ – малък флаг, посредством който се активира Cupra-режимът.
Тъчскрийнът на инфотейнмънт системата е с диагонал 8 инча и реагира бързо на командите. Идеално на спортния външен вид пасват и спортните показания – например на ускорението в G. За да давате ток на смартфона, имате достъп до USB-входове, както и до „гнездо“ за индуктивно зареждане (серийно). Спортната визия продължава и на задните места, които също са „облечени“ в алкантара. Пространството в купето е разточително. Дори високи пасажери не би трябвало да имат проблеми с това да се чувстват добре.
Дори и в базовото оборудване Ateca e сериозно обзаведена. Без доплащане клиентите получават безключов достъп и безключово стартиране на мотора, както и регулируемо окачване DCC (Dynamic Chassis Control). Аteca разполага с шест режима (Normal, Sport, Individual, Snow и Offroad), както и със специалния Cupra (на мястото на Eco в стандартната модификация).
Основният акцент при Cupra Ateca, очаквано, е познатият от Leon Cupra 300 2-литров TSI-двигател с 300 конски сили и филтър за твърди частици. Именно този филтър позволява на SUV-а да изпълни строгите eкоизисквания, наложени с тестовия цикъл WLTP. Серийно Ateca получава нова 7-степенна скоростна кутия с два съединителя. Испанците обещават, че тя ще превключва по-бързо и ще работи по-прецизно от предшественика си. Максималната скорост е 245 км/ч, а ускорението от 0 до 100 км/ч отнема само 5,4 секунди.