2019
Opel Astra F GSi продължава традицията на Kadett в преследването на Golf-ове, но по-късно губи значение
Почти щяхме да станем свидетели на повторното раждане на Opel Astra F GSi. През ноември 2017 г. хората от Рюселсхайм обявиха ново поколение на компактния спортист с 200 к.с., който по онова време вече се продаваше като Buick Verano в Китай. Преминаването на Opel в ръцете на PSA обърка плановете. За амбициите имаше причина. Макар и Astra GSi да не бе такъв пазарен хит, както предшественика си Kadett, спортната нотка в компактния сегмент никога не се е оказвала грешка, а съкращението GSi за Grand Sport injection е почти митично.
2-литровият 16V продължава да се предлага
В техническо отношение Astra GSi 1991 не се различава от спортния Kadett: предно задвижване, аеродинамично оптимизирана серийна каросерия, идентичен коефициент на аеродинамично съпротивление (0,30), доказана техника. За моторизация е избран 2-литров, 4-цилиндров двигател 16V (код C20XE) със 150 к.с. За спринта до 100 км/ч са му нужни 8,3 секунди, с което Astra F GSi малко изостава от Kadett E GSi (8,1). Максималната скорост на двата модела е една и съща: 220 км/ч. Средният разход е малко по-нисък от този на Kadett.
Значително по-динамичен дизайн от Kadett
Макар и леко заоблен, дизайнът на модела изглежда по-динамичен и по-праволинеен в сравнение с този на Kadett. Astra GSi първоначално се предлага само във вариант хечбек с три врати, а от 1995 г. и с пет врати. В малка серия е произвеждан и Opel Astra F Caravan с двигател C20XE – продаван е отчасти като GSi, отчасти като Irmscher 16V, но няма информация за точната бройка. След фейслифта през 1994 г. Astra GSi се различава минимално по отношение на външния си вид от серийната Astra, а собственият V6-мотор на Opel се използва само в други модели от Рюселсхайм като например Calibra. Така спортната нотка на компактния модел на марката губи все повече значение, а от поколението G (от 1998 г.) вариантът GSi отсъства от портфолиото на Astra.