2016
Светът на компактните модели е много шантав. Който е убеден, че спортно BMW не може да бъде изпреварено от „послушен“ Opel, трябва да си помисли отново. Защото 1.6 BiTurbo CDTI направо „скрива топката“ на 118d – и то не само защото машината от Рюселсхайм разполага с повече място за по-малко пари. А защото има екстра доза динамичен талант. А BMW? То се опитва да „върне удара“ преди всичко с по-комфортна возия. Шантав свят, казах ви…
КАКВО ПРЕДЛАГАТ: ОPEL ПРЕДЛАГА ПО-ДОБРО ОПОЛЗОТВОРЯВАНЕ НА ПРОСТРАНСТВОТО
Astra е само с 4 см по-дълга от Серия 1, но глези пътниците си със значително повече място. Естествено, в този случай BMW губи заради задното си задвижване. На втория ред места в „бавареца“ е доста по-тясно – заради разположението на кардана там пространството е прекалено ограничено за трима души. Малка утеха: по отношение на багажния обем Серия 1 не пада с толкова много – Astra побира само с десет литра повече, a и дразни с неравен под при свалена седалка.
„Пилотите“ и в двете коли се чувстват зверски добре. С прекрасните седалки няма да имате страх от дългите пътувания, управлението на кокпита и качеството са на супер ниво – което е една идея по-високо при BMW. Заради късата предна врата и „нахалния“ заден калник обаче то предлага по-трудно качване – влизането и излизането при Astra са значително по-лесни.
Навигацията обаче е по-удобна при Серия 1. Системата Professional с онлайн връзка и информация за трафика в реално време за 4163 лв. показва пътя уверено и разполага с прекрасна графика. Аналогичното устройство Navi 900 IntelliLink в Opel е в пъти по-изгодно – за 1015 лева, но и изглежда видимо по-просто и използва само ТМС данни.
Opel Astra 1.6 BiTurbo CDTI
КАК СЕ УПРАВЛЯВАТ: СТЕГНАТИЯТ OPEL Е ПО-ОТЗИВЧИВ
Писта, Astra атакува! С 10 к.с. и 30 Нм повече в сравнение със 118d 1,6-литровият битурбо двигател се налага убедително. Да, в „спринта“ от 0 до 100 км/ч пъргавият CDTI действително „пада“ с 0,1 сек от BMW, но това е следствие от неспортната скоростна кутия – по-важното е, че моделът от Рюселсхайм печели при изпитанията на еластичността. С предимство от 1,4 до 3,3 секунди Astra изпреварва Серия 1 на 4-та, 5-а и 6-а предавка – не е зле, Opel!
В директно сравнение 2-литровият агрегат на BMW не е толкова „агресивен“, разгръща се по-спокойно по оборотния диапазон и като цяло има по-комфортна настройка. 118d няма „експлозивния“ характер на Opel, а въпреки необичайно високия шум отвън (75 дБ) в купето Astra остава приятно тиха. „Баварецът“ трябва да се признае за победен и по отношение на разхода – с 5,2 л/100 км той е приятно икономичен, но моделът от Рюселсхайм е направо отличник със своите 4,9 л.
Колкото малка е „жаждата“, толкова е и твърдо окачването. Със своите 160 дизелови конски сили Astra е истински „спортист“, който разтърсва силно пътниците при преминаване през капаци на шахти – за сметка на това e много пъргав и „послушен“ при командите от волана. Въпреки задното задвижване и по-прецизното кормилно управление Серия 1 прави впечатление на съвсем малко по-спортна, но вози по-добре. BMW надделява и по отношение на акустиката – изглежда, по-високото с 62 кг тегло е свързано с шумоизолацията и други мерки за намаляване на нежеланите звуци.
КОЛКО СТРУВАТ: ПРЕДПОЧИТАНИТЕ ДИЗЕЛИ НЕ СА ЕВТИНИ
Базовата цена на BMW е с около 11 000 лева по-висока от тази на Astra! Разликата става още по-голяма при тестваните екземпляри, оборудвани с някои екстри. Така Opel, който предлага и гаранция от 5 г./150 000 км срещу 4 г./200 000 км при „бавареца“, на финала затвърждава победата си. И честно казано, резултатът е изненадващ – но новият автомобилен свят всъщност не е толкова шантав.
ИЗВОД
Ние знаехме, че Astra е повече от приличен автомобил. Но фактът, че той успя да надвие Серия 1, ни изненада. Opel успява да се наложи с повече пространство и значително по-изгодни цени – пожелаваме му успех!