2024
1079 к.с., 350 км/ч максимална скорост и само 999 екземпляра: след петгодишно чакане Aston Martin Valhalla скоро ще започне да се доставя.
Най-после! Aston Martin Valhalla на практика е готов, като производството ще започне през второто тримесечие на 2025 г. Всичко започва през 2019 г., когато Aston Martin представя Valhalla за първи път на автомобилния салон в Женева. По онова време техническият партньор се казваше Red Bull Racing и техният шеф по аеродинамика Ейдриън Нюи. Междувременно Нюи работи по своя собствен хиперавтомобил RB17, докато Aston Martin продължава да дава газ. След новия Vantage и по-големия му брат Vanquish, британците представиха и Valhalla – новият спортен автомобил е наистина впечатляващ.
Най-важните факти за Aston Martin Valhalla:
Производството ще стартира през второто тримесечие на 2025
4-литров V8-битурбо двигател от Mercedes-AMG GT Black Series
Най-мощният V8 мотор в сериен Aston Martin
Системна мощност: 1079 к.с. и 1100 Нм максимален въртящ момент
350 км/ч максимална скорост
0-100 км/ч за 2,5 сек
1655 кг собствено тегло
14 километра електрически пробег
Лимитиран на 999 броя
1079 к.с. системна мощност и 1100 Нм максимален въртящ момент
Според Aston Martin става дума не само за първия Plug-in-хибрид, а и същевременно за първия сериен спортен автомобил на марката със средно разположен двигател. По отношение на мощността Valhalla не отстъпва на Valkyrie – докато Valkyrie разчита на системна мощност от 1155 к.с. (от тях 1015 к.с. идват от V12 двигателя), във Valhalla на разположение са 1079 к.с.
От тях 828 к.с. са благодарение на 4,0-литровия V8 битурбо двигател, което съответства на 207 к.с. на литър. Агрегатът е от Mercedes-AMG GT Black Series stamt. Благодарение на много подобрения инженерите са успели да изтръгнат 100 к.с. повече – така V8 моторът на Valhalla е най-мощният 8-цилиндров двигател, монтиран в Aston Martin.
Електрическа предна ос
Двигателят с вътрешно горене е подпомаган от три електромотора, които осигуряват допълнителни 251 к.с. Два от тях са на предната ос, която няма физическа връзка със задвижването и отговаря за задната скорост, Torque Vectoring и регенеративното спиране. Третият електромотор е интегриран в 8-степенната автоматична трансмисия с два съединителя, която е оборудвана с хидравлично задействащ се електронен блокаж на задната ос.
Водачът на Valhalla може да избира между четири различни режима на движение. Стартирането е в „Sport“, над него са позиционирани програмите „Sport+“ и „Race“. В електрическия режим „Pure EV“ дългият 4,73 метра и широк 2,01 метра суперспортният автомобил задвижва само предната си ос. Изцяло на ток могат да се изминат 14 километра, а максималното темпо е 140 км/ч. В прессъобщението Aston Martin говорят за автомобил, който „блести на пътя и е у дома си на пистата”. Освен това Valhalla е „ултимативният спортен автомобил“.
1655 кг собствено тегло
Карбоновият монокок на 4,73-метровия Plug-in-хибриден спортист е ултралек, което допринася за собственото тегло от 1655 кг. При окачването Aston Martin се възползва от сътрудничеството с Aston Martin Performance Technologies (AMPT). При аеродинамиката британците залагат на ноу-хау-то на Формула 1: благодарение на активната аеродинамика с DRS от 240 км/ч налягането на притискане е с до 600 кг. Същевременно Valhalla е без фиксирано крило. Отзад ауспуховата уредба завършва с две видими и две скрити в дифузьора крайни тръби. Клиентите могат да избират между два дизайна на джантите – алуминиеви или магнезиеви – с размер от 285/30 ZR 20 на предната ос и 335/35 ZR 21 на задната. За подобаващо спиране от максималното темпо от 350 км/ч Valhalla разчита на карбоново-керамични спирачки с дискове с диаметър 410 милиметра от пред и 390 милиметра отзад.
Близката родтсвена връзка с формула 1 личи и в интериора: седалките са от една част, а воланът е специален.
Aston Martin Valhalla е лимитиран на 999 бройки
Aston Martin ще произведе 999 екземпляра от Valhalla, а подразделението за индивидуализиране Q by Aston Martin предлага почти неограничени възможности за конфигурация. В прессъобщението няма спомената нито дума за цената на автомобила.
Първите клиентски автомобили ще бъдат доставени в началото на 2024 г.