КОНТРОЛИРАНИ ДРИФТОВЕ по площадите на Рим, след това подпис с гумите във Ватикана и накрая разпалване на Jaguar C-X75. В последния филм за Джеймс Бонд „Спектър“ DB10 има доста работа. Ние, разбира се, няма да се отнесем с него по този начин. Всичките осем коли от филма трябва да се върнат здрави и непокътнати в Aston Martin – не искаме да правим лошо впечатление.

Кокпит с карбоново покритие и удобен волан; каросерията е направена от възможно най-малък брой елементи, за да бъдат избегнати фугите
Нека първо разгледаме колата внимателно. С цел избягване на фуги кокпитът е съставен от възможно най-малък брой части. Техническата база на модела е V8 Vantage S с 4,7-литров V8 агрегат и прецизна 6-степенна механична скоростна кутия. Междуосието е увеличено със 70 мм, по-голяма е и следата. Управлението и окачването също са модифицирани. Сега се качваме и потегляме. Карбоновата конструкция е намалила теглото в сравнение с Vantage със 100 кг, което естествено се е отразило добре на динамиката на модела. По-дългото междуосие действа успокояващо на управляемостта, докато по-широката следа обещава по-стабилна позиция на пътя. Не сме предполагали, че всичко това ще се усети по същия начин и при дъжд. DB10 вози доста стабилно, завива пъргаво и въпреки мократа настилка ускорява бързо от втора предавка. Отлично реагиращите керамични спирачки действат впечатляващо, управлението е суперпрецизно, разсейвайки всякаква неточност при излизане от завои, която бе характерна за Vantage. Новото окачване не позволява почти никакво странично накланяне и също се отличава с превъзходна прецизност. V8 агрегатът е впечатляващ както винаги – ускорява пъргаво и се развърта уверено до 7000 оборота. А звукът е точно като на кино.
Извод
DB10 краси не само новия филм за Джеймс Бонд, но и ни дава вълнуващ поглед към бъдещето. Жалко, че DB10 никога няма да се появи в серийно производство – въпреки че някои детайли на DB11 ще бъдат използвани в други модели на марката.