Aston Martin DB10: тук се вози Бонд

DB10 е създаден ексклузивно за 007. Въпреки това ни пуснаха да седнем зад волана


8
мар.
2016

КОНТРОЛИРАНИ ДРИФТОВЕ по площадите на Рим, след това подпис с гумите във Ватикана и накрая разпалване на Jaguar C-X75. В последния филм за Джеймс Бонд „Спектър“ DB10 има доста работа. Ние, разбира се, няма да се отнесем с него по този начин. Всичките осем коли от филма трябва да се върнат здрави и непокътнати в Aston Martin – не искаме да правим лошо впечатление.

Кокпит с карбоново покритие и удобен волан; каросерията е направена от възможно най-малък брой елементи, за да бъдат избегнати фугите

Кокпит с карбоново покритие и удобен волан; каросерията е направена от възможно най-малък брой елементи, за да бъдат избегнати фугите

Нека първо разгледаме колата внимателно. С цел избягване на фуги кокпитът е съставен от възможно най-малък брой части. Техническата база на модела е V8 Vantage S с 4,7-литров V8 агрегат и прецизна 6-степенна механична скоростна кутия. Междуосието е увеличено със 70 мм, по-голяма е и следата. Управлението и окачването също са модифицирани. Сега се качваме и потегляме. Карбоновата конструкция е намалила теглото в сравнение с Vantage със 100 кг, което естествено се е отразило добре на динамиката на модела. По-дългото междуосие действа успокояващо на управляемостта, докато по-широката следа обещава по-стабилна позиция на пътя. Не сме предполагали, че всичко това ще се усети по същия начин и при дъжд. DB10 вози доста стабилно, завива пъргаво и въпреки мократа настилка ускорява бързо от втора предавка. Отлично реагиращите керамични спирачки действат впечатляващо, управлението е суперпрецизно, разсейвайки всякаква неточност при излизане от завои, която бе характерна за Vantage. Новото окачване не позволява почти никакво странично накланяне и също се отличава с превъзходна прецизност. V8 агрегатът е впечатляващ както винаги – ускорява пъргаво и се развърта уверено до 7000 оборота. А звукът е точно като на кино.

Извод

DB10 краси не само новия филм за Джеймс Бонд, но и ни дава вълнуващ поглед към бъдещето. Жалко, че DB10 никога няма да се появи в серийно производство – въпреки че някои детайли на DB11 ще бъдат използвани в други модели на марката.

Още по темата

Card image cap
Volvo V90 Cross Country срещу Mercedes E 220 d All-Terrain

13
апр.
2017

20 години след първото Volvo Cross Country сега и Mercedes се осмелява да навлезе в нишата на SUV комбитата с E-клас T-модел All-Terrain

Card image cap
Първи тест на новия Ignis: Suzuki отново пусна готина кола

1
февр.
2017

След пауза от осем години Ignis се завръща – тествахме симпатичния микро-SUV

Card image cap
Най-добрите гуми за зимата

25
дек.
2016

Всесезонни или зимни гуми, спортни специалисти за сняг – този преглед представя победителите и губещите

Card image cap

В последния брой:

Архив >