Идва новият любимец на почитателите на автомобилните селфита, на любителите на слънчевите лъчи и на дрифтърите: новият AMG GT C Roadster е спортен автомобил с всестранни таланти, гарантиран магнит за погледите и пристрастяващ 8-цилиндров двигател. Но който иска да го притежава, трябва да има доста пари. Новият нисък модел с LED светлини може лесно да бъде бъркан с още по-широкия и зъл SLS Roadster, който като употребяван автомобил е доста по-скъп от нов AMG GT C с богато оборудване. В профил ясно се вижда генетичната връзка между стария и новия модел: самоуверена предна част, стегната задница, огромни колела, силно наклонено предно стъкло. Натискането на стартовия бутон събужда гърмящия двигател, който дори и на празен ход боботи басово и много заплашително.
Само 28 к.с. по-малко от AMG GT R
При GT C 4-литровият BiturboV8 развива забележителните 557 к.с. – 47 к.с. повече спрямо Coupé-то от 2016 година и само 28 к.с. по-малко отсвръхспортния GT R. Откритият двуместен модел е идеален за почитателите на по-спокойни спортни автомобили. Седалките са удобни, видимостта е добра, наслаждавате се на подгряване и охлаждане отвсякъде, както и на хубава музика. Тоест на звука на осемте цилиндъра, напомпани от два турбокомпресора. Силата на „музиката“ се управлява с педала на газта, а в „хулигански“ режим тембърът е зашеметяващ.
GT C Roadster не е спортен автомобил в класическия смисъл
Още при 1900 оборота разполагате с 680 Нм. Тягата започва да намалява леко едва над 5750 об/мин, а максималната мощност се разгръща между 5750 и 6750 об/мин. Няма спор – AMG GT C заслужава златния медал в категорията Cruiser. Но също като SLS не е спортен автомобил в класическия смисъл – и това се дължи най-вече на широчината от 1,94 метра и теглото от 1660 килограма. На автомагистралата кабриолетът е изключително стабилен, но по междуградските пътища водачът трябва първо да свикне с автомобила си. И то не защото на GT C му липсват таланти, а защото отляво и отдясно не остава достатъчно място и защото теглото води до особена динамика. Трябва първо да се научите как да постигнете най-доброто съотношение между максималната тяга и пълното отрицателно ускорение.
Завиващите задни колела се долавят осезаемо
Кормилното управление е директно, лекото недозавиване може лесно да не неутрализира с педала на газта, в режим ESP Sport plus задницата поднася с лекота. Карбоново-керамичните дискове с 6-бутални спирачни апарати осигуряват брутално отрицателно ускорение. Завиващите задни колела гарантират още по-висока маневреност, стабилност и спокойствие в граничен режим. Но комфортът на возене не е особено висок. Широките гуми с размери 265/35 R19 отпред и 305/30 R20 отзад возят твърдо във всекидневието, дори и в комфортен режим спортното окачване Ride Control работи на границата на поносимостта.
GT C Roadster е машина за шофиране
И докато другите производители ограничават отварянето и затварянето на гюрука до скорост 50 км/ч, при GT C то е възможно до 60 км/ч. Особено интензивно можете да се насладите на роудстъра в режим Sport. Дори и при затворен гюрук всяко натискане на педала на газта осигурява басов рев в интериора. При отворен гюрук GT C е шумна и проветрива машина за шофиране, при която подгряването на седалките и на врата имат ограничено действие. За разлика от SL 63 AMG, автомобилът-мечта на богатите пенсионери и техните вдовици, това творение на AMG е преди всичко чистокръвна машина за шофиране и една на второ място красавец за булевардите.
Максимална скорост: 316 км/ч; цена: над 320 000 лева
И ако тенът ви е по-важен от скоростта, можете да бъдете щастливи и с базовия вариант за 260 000 лева. Значително по-амбициозния вариант GT C струва над 320 000 лева. Оборудването му е сходно с това на GT R и включва раздути арки на калниците над завиващите задни колела, както и електронен блокаж на диференциала, регулируеми амортисьори, по-големи джанти и изпускателна система с клапи. Ако се възползвате от динамичните характеристики, може с лекота да загубите свидетелството си за правоуправление: 0 до 100 км/ч за 3,7 секунди, максимална скорост 316 км/ч … Още въпроси? Само при обявения от производителя среден разход на гориво от 11,4 литра явно има правописна грешка, защото според бордовия компютър бегачката от Афалтербах харчеше около 19 литра А98 на 100 километра.
За цената на AMG GT C можете да получите два AMG C43 Cabrio, един S500 Cabrio с AMG пакет или 70% от употребяван SLS Roadster. Искате малко време да си помислите? Ние не, защото GT C е едновременно машина за шофиране с гаранция за задоволство и магнит за погледите със страхотен сексапил.