AUTO BILD България / AMG E 63 S… като „патрулка“!

AMG E 63 S… като „патрулка“!

Не сте виждали такъв полицейски автомобил! Ние променихме Е-клас тотално – и си устроихме преследване на пистата Contidrom


29
ное.
2017

Вътрешната сигурност е една от най-често обсъжданите теми на нашето време. Как да бъде предпазено населението? Какво да направим срещу организираната престъпност? Ние имаме едно предложение: „зли“ полицейски автомобили да се борят със злото! Тук няма място за VW Bus, удобен Passat или Opel Corsa, каквито има берлинската полиция. И Mercedes не е добро решение – престъпниците лесно ще натрупат преднина, когато ги гони Е-клас с „анемичен“ двигател 220 CDI. За борба с лошите ни трябва нещо по-наточено.

За целта трябва да се подготвим – с нещо по-потентно. Всъщност и Mercedes има жокер – и това е AMG E 63 S 4Matic +, който разполага с 612 к.с. и 850 Нм, изстискани от 4-литров V8 с два турбокомпресора, комбинирани в Twinscroll-модул. Именно на тази база ние създадохме най-бруталния полицейски автомобил… или по-точно – го облепихме. Върху лаковото покритие „Diamantweiß bright“ на серийната кола ние поставихме синьо фолио – и направихме колата да изглежда като „патрулките“ на органите на реда в Хамбург. Добавихме и съответните надписи, светлоотразителна маркировка и сигнални лампи. А вместо сирена за респект ще използваме „рева“ на осемте гърла под капака. След един ден модификации сме готови за първите задачи.

Е-клас в лигата на суперспортистите

Вместо по аутобаните (в духа на хитовия сериал „Аларма за Кобра 11“), нашата зона на действие ще бъде пистата Contidrom – където по традиция тестовите ни пилоти правят изпитания на най-бързите автомобили. Естествено, и Е-клас беше поставен в съревнование с хронометъра. С потентния си задвижващ агрегат луксозният седан играе в лигата на суперспортните автомобили. За 3,3 сек Mercedes-ът спринтира от 0 до 100 км/ч – и така „матира“ дори Lamborghini Gallardo! Най-интересното в случая е, че цялата мощ се подчинява много лесно – дори и от най-мързеливото ченге, което по цял ден нагъва понички. Е-класата разполага с функция Race Start: настъпвате газта до долу с десния крак, дърпате левия от спирачката и Benz-ът с тегло 2 тона се втурва да гони престъпниците като изстрелян. И не, AMG-то не е „кораб“, който може да се движи единствено направо – ще останете учудени с каква прецизност автомобилът атакува завоите.

За целта инженерите от AMG са заложили на върхова техника. Трикамерно въздушно окачване успява да „удържи“ автомобила по курса дори и при екстремно бързи промени в динамичния център на тежестта, а кормилното управление е остро като бръснач. Керамични спирачки „укротяват“ сигурно зверската мощ на „патрулката“.

Двойното задвижване „откача“ предната ос

Ускорението спира дъха ви, звукът на V8 опиянява слуха, а екстремните скорости в завой, комбинирани с напълно предвидимо пътно поведение сякаш създават между автомобила и пътя едно цяло. Специалната системата на двойно задвижване ловко „жонглира“ с предаването на въртящ момент между предната и задната ос. С натискане на бутон предната ос дори може да бъде „отцепена“ (посредством електромеханичен съединител) и цялата мощ да отива към задните колела. Това AMG е достойно оръжие за борба с престъпността, което ще я „убива“ още в зародиш. Има един-единствен проблем: цената от 272 000 лева за целия автомобил и стойността от 520 лева за всяка от задните гуми вероятно леко биха стреснали полицейското ръководство…

Технически данни на Mercedes-AMG E 63 S +: • Двигател V8, Biturbo, отпред надл. • Работен обем: 3982 cм³ • Макс. мощност: 450 кВт (612 к.с.) при 5750 об/мин • Макс. въртящ момент: 850 Нм при 2500 об/мин • Задвижване: двойно, 9-степ. автоматична трансмисия • Тегло: 2036 кг • Макс. скорост: 300 км/ч • 0–100/200 км/ч: 3,3/10,9 сек • Спирачен път 200/100-0 км/ч: 139,2/34,4 м • Тестов разход: 13,5 л А98 Н • Емисии CO2: 320 г/км • Цена: 272 000 лева

Още по темата

Card image cap
„Булгаралпин“: българската следа

22
апр.
2016

Ултралекото купе и невероятният пилот Илия Чубриков ще останат завинаги в историята. Спирането на проекта за производството на „Булгаралпин“ заради СИВ обаче ще ни натъжава винаги

Card image cap
Mercedes изкарва „червеното прасе“

21
сеп.
2017

Първият състезателен Benz на AMG се нарича 300 SEL 6.8 - бил е толкова първичен и мощен, че си е заслужил името "червеното прасе". Сега моделът се изправя срещу наследника си S 63 AMG с 571 к.с.

Card image cap
CITROËN DS 20 PALLAS И DS5 THP 200 SPORTCHIC

14
мар.
2017

DS, богинята, е свещеният стълб в историята на Citroën. Всеки нов голям модел на Citroën трябва да се мери с нея – сега идва ред и на DS5. Автомобилът изглежда като истински наследник и предизвиква старата дама за сравнителен тест. Една историческа среща

Card image cap

В последния брой:

Архив >

usedTag: