AUTO BILD България / AMG E 63 S… като „патрулка“!

AMG E 63 S… като „патрулка“!

Не сте виждали такъв полицейски автомобил! Ние променихме Е-клас тотално – и си устроихме преследване на пистата Contidrom


29
ное.
2017

Вътрешната сигурност е една от най-често обсъжданите теми на нашето време. Как да бъде предпазено населението? Какво да направим срещу организираната престъпност? Ние имаме едно предложение: „зли“ полицейски автомобили да се борят със злото! Тук няма място за VW Bus, удобен Passat или Opel Corsa, каквито има берлинската полиция. И Mercedes не е добро решение – престъпниците лесно ще натрупат преднина, когато ги гони Е-клас с „анемичен“ двигател 220 CDI. За борба с лошите ни трябва нещо по-наточено.

За целта трябва да се подготвим – с нещо по-потентно. Всъщност и Mercedes има жокер – и това е AMG E 63 S 4Matic +, който разполага с 612 к.с. и 850 Нм, изстискани от 4-литров V8 с два турбокомпресора, комбинирани в Twinscroll-модул. Именно на тази база ние създадохме най-бруталния полицейски автомобил… или по-точно – го облепихме. Върху лаковото покритие „Diamantweiß bright“ на серийната кола ние поставихме синьо фолио – и направихме колата да изглежда като „патрулките“ на органите на реда в Хамбург. Добавихме и съответните надписи, светлоотразителна маркировка и сигнални лампи. А вместо сирена за респект ще използваме „рева“ на осемте гърла под капака. След един ден модификации сме готови за първите задачи.

Е-клас в лигата на суперспортистите

Вместо по аутобаните (в духа на хитовия сериал „Аларма за Кобра 11“), нашата зона на действие ще бъде пистата Contidrom – където по традиция тестовите ни пилоти правят изпитания на най-бързите автомобили. Естествено, и Е-клас беше поставен в съревнование с хронометъра. С потентния си задвижващ агрегат луксозният седан играе в лигата на суперспортните автомобили. За 3,3 сек Mercedes-ът спринтира от 0 до 100 км/ч – и така „матира“ дори Lamborghini Gallardo! Най-интересното в случая е, че цялата мощ се подчинява много лесно – дори и от най-мързеливото ченге, което по цял ден нагъва понички. Е-класата разполага с функция Race Start: настъпвате газта до долу с десния крак, дърпате левия от спирачката и Benz-ът с тегло 2 тона се втурва да гони престъпниците като изстрелян. И не, AMG-то не е „кораб“, който може да се движи единствено направо – ще останете учудени с каква прецизност автомобилът атакува завоите.

За целта инженерите от AMG са заложили на върхова техника. Трикамерно въздушно окачване успява да „удържи“ автомобила по курса дори и при екстремно бързи промени в динамичния център на тежестта, а кормилното управление е остро като бръснач. Керамични спирачки „укротяват“ сигурно зверската мощ на „патрулката“.

Двойното задвижване „откача“ предната ос

Ускорението спира дъха ви, звукът на V8 опиянява слуха, а екстремните скорости в завой, комбинирани с напълно предвидимо пътно поведение сякаш създават между автомобила и пътя едно цяло. Специалната системата на двойно задвижване ловко „жонглира“ с предаването на въртящ момент между предната и задната ос. С натискане на бутон предната ос дори може да бъде „отцепена“ (посредством електромеханичен съединител) и цялата мощ да отива към задните колела. Това AMG е достойно оръжие за борба с престъпността, което ще я „убива“ още в зародиш. Има един-единствен проблем: цената от 272 000 лева за целия автомобил и стойността от 520 лева за всяка от задните гуми вероятно леко биха стреснали полицейското ръководство…

Технически данни на Mercedes-AMG E 63 S +: • Двигател V8, Biturbo, отпред надл. • Работен обем: 3982 cм³ • Макс. мощност: 450 кВт (612 к.с.) при 5750 об/мин • Макс. въртящ момент: 850 Нм при 2500 об/мин • Задвижване: двойно, 9-степ. автоматична трансмисия • Тегло: 2036 кг • Макс. скорост: 300 км/ч • 0–100/200 км/ч: 3,3/10,9 сек • Спирачен път 200/100-0 км/ч: 139,2/34,4 м • Тестов разход: 13,5 л А98 Н • Емисии CO2: 320 г/км • Цена: 272 000 лева

Още по темата

Card image cap
M-концентрат

18
февр.
2016

С M2 BMW ви дава възможност да влезете в света на М. AUTO BILD тества турбо-купето с мощност 370 к.с. по състезателната писта и междуградските пътища!

Card image cap
Maserati GranCabrio срещу Mazda MX-5: какъв кабриолет му трябва на човек?

22
сеп.
2017

GranCabrio срещу MX-5 - шофирането под открито небе едва ли може да бъде по-различно. Сравнихме един употребяван роудстър от 1996 г. и едно чистокръвно Maserati, което струва 30 пъти повече

Card image cap
Мощен, буен и подходящ за състезателната писта

14
сеп.
2016

Audi вече предлага TT RS и като Roadster. Също като купето и кабриолетът се задвижва от 5-цилиндров турбомотор с 400 к.с. Първите ни впечатления!

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Subaru BRZ tS

28
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap
50 години Italdesign: Italdesign Zerouno

17
апр.
2018

Преглед на най-известните модели на Giugiaro

Card image cap

В последния брой:

Архив >