AMG 300 CE 6.0: класика на деня!

2108
2019

AMG нарича модела просто „чук“: 385 к.с. от 6 литра работен обем, 289 км/ч максимална скорост и цена от 335 550 германски марки. Това е през 1988 г. Днес AMG 300 CE 6.0 е нашата класика на деня!

Неговият прякор е „чукът“. В положителния смисъл. AMG монтират в елегантен Mercedes E-клас Coupe от серия 124 тунингован V8-агрегат с работен обем от 6 литра и максимален въртящ момент от 550 Нм.  

Чукът изобщо не блести със сдържаност. Черна радиаторна решетка и издадени спойлери придават на каросерията на W 124 доста сериозна и заплашителна визия. Два ръбести допълнителни фара карат предницата да изглежда още по-масивна. Калниците са изтеглени навън, за да се поберат 17-цоловите джанти. Задницата се краси от спойлер. Базовият мотор M117 е от S-клас, а цилиндровата му глава е тунингована от AMG. 8-цилиндровият двигател с 385 к.с. звучи сърдито и ускорява AMG за 6,0 секунди до темпо 100. Електронно ограничение до 250 км/ч не е било предвидено за „чука“, който вдига впечатляващите 289 км/ч.

Тристепенно регулиращи се амортисьори още през 1988 г.

Следвайки целта на автомобил за пътуване на дълги разстояния да бъдат придадени динамични характеристики на спортен автомобил,  AMG още през 1988 г. инсталира система за електронно регулиране на  окачването, която действа както чрез регулиране на нивото, така и чрез поглъщане на неравностите. Можете да избирате между три степени, но дори и най-меката е сравнително твърда и болезнена. Горе-долу като цената през онази 1988 г.: внушителните 335 550 германски марки. Около 100 000 германски марки повече от Ferrari Testarossa. Общо са произведени 12 екземпляра от „чука“, но сметката на AMG излиза. С модифицирания V8 във W 124 още малката по онова време тунинг-фирма успява да направи пробив в Щатите. Mercedes също насочва внимателен поглед към тунинг-специалистите от Афалтербах и от 2005 г. фирмата е притежание на Daimler.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин