Amadeo 500: когато LADA се опита да атакува луксозния клас

0909
2024

Точно преди 30 години АвтоВАЗ създава един екзотичен проект на лимузина, базирана на ВАЗ-21099. Разработката е извършена от две компании: Master Design (Tolyatti auto design studio) и Fintrust. Най-напред дължината на стандартния седан е увеличена с 500 мм, откъдето между другото идва и цифровото обозначение на модела „500“.

По онова време се носят слухове, че колата направена специално за генералния директор на ВАЗ, но както по-късно става ясно, идеята е тя да бъде произведена в малка серия, с която да се проучи този сегмент от вътрешния пазар. За изработката на Amadeo-500 са използвани две стандартни каросерии от модела 21099, като първата стои в основата на конструкцията, а от втората са взети необходимите допълнителни елементи за увеличаване на дължината. Инсталирани са и допълнителни усилващи ребра за укрепване на купето, а използваният двигател е от ВАЗ-21083, но с увеличен ход на буталото и диаметър на цилиндъра. Поставен е и нов карбуратор, като в резултат от тези промени максималната мощност е увеличена до 88 к.с. съществува и алтернативен вариант за оборудване на автомобила с двигател от 110 конски сили, разработен от Lada Motor Sport.

Скоростната кутия и окачването остават почти идентични с тези на стандартния модел. Предната и задната част на автомобила обаче са видимо променени, в резултат на което единствените общи елементи на дизайна на „деветката“ могат да бъдат забелязани само отстрани. Фаровете са взети от ВАЗ-2110, в долната част на вратите е монтирана непрекъсната широка лайстна, в изцяло новата предна броня са интегрирани фарове за мъгла, а в задната част са добавени елегантни малки килове, които леко променят формата на багажника. Интериорът е чувствително променен, като освен добавеното място за краката на пътниците отзад, има разделителна преграда между двата реда седалки, като задните са напълно променени тапицирани с естествена кожа.

Лимузината получава и някои безпрецедентни опции, немислими за собствениците на обикновените „деветки“, като радиотелефон, телевизор и хладилник. На покрива има два люка – един отпред, и един отзад. Предвидена е възможност за инсталиране на „скрита“ броня, чрез специални носачи, на които могат да се монтират стоманени листове.

През 1997 г. е обявено началото на производството на Amadeo-500, като автомобилът вече се предлага с по-модерен 1,6-литров двигател от 100 к.с., оборудван със система за директно впръскване на горивото. Пазарната цена на Amadeo 500 е 25 хиляди долара (колкото струва нов Ford Mondeo), което най-вероятно е и основната причина за липсата на купувачи. В резултат на това ВАЗ преустановява всички по-нататъшни дейности по този проект. Доколкото е известно, са направени не повече от 2-3 екземпляра.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин