Alpine Alpenglow: този суперспортист се движи с водород

1710
2022

Задвижване с водород и дизайн, напомнящ на старите икони на Alpine. Новият Alpenglow ще бъде представен днес, на 17-ти октомври 2022 г.

С Alpenglow Alpine иска основно да обнови марката – по отношение на серийни модели и състезателни автомобили. При това фокусът е към пригодността за пистата и липсата на вредни емисии. По тази причина футуристичният Alpenglow, който ще бъде показан днес на автосалона в Париж, ще има задвижване с водород. Колко спортен ще бъде новият Alpine, засега не е ясно. Има информация относно размерите: Alpine е дал на всеки един детайл на Alpenglow специално значение.

Централна позиция за водача като във Формула 1

Започваме с дължината и широчината: спортният автомобил е дълъг 5 и широк 2 метра. Нисък, дълъг и широк – типичните характерни белези на една спортна кола. Водачът в Alpenglow седи централно в кокпита – като във Формула 1. Задницата на модела е дълга, а двата резервоара за водород се намират отляво и отдясно на кокпита.

Познат лак, изобретен наново

Като цяло индивидуалният дизайн на Alpenglow напомня на уингсют – един от най-опасните спортове. Но не е само това. Двата елемента в задницата са вдъхновени от Alpine A220 от 60-те години. Новият спортен автомобил ще бъде лакиран в познатия ни алпийско син цвят, но в преработен вариант. Така в лака са интегрирани перлени елементи, като самият цвят изглежда по-светъл и по-наситен.

Интересни детайли ни дават насока за техниката

За да бъде изтъкната пригодността за движение по пистата на модела, решаващо значение е отдадено на теглото. За да остане то възможно най-малко, Alpine са работили преди всичко с карбон и рециклиран карбон. Напомнящият на състезателния автомобил LMP1 волан, както и функциите Track Control и Over Take издават състезателния характер на автомобила. Симпатични детайли: прозрачни материали в цялото купе – например педалите и лостчетата за превключване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин