Alpine A610: цените са се устремили нагоре

Представеният през 1991 г. Alpine A610 бе луксозен и скъп. Днес някогашният провал е много търсен

2303
2017

ТОЙ ТРЯБВАШЕ да бъде френската версия на успехите на Porsche. През 1955 година дилърът на Renault и състезателен пилот Жан Ределе (когото Илия Чубриков познава много добре) основава собствена автомобилна компания за спортни автомобили – Alpine. Минималистичните рали бегачки постигат завидни успехи. През 1971 година Alpine минава в по-висок клас – А310 е истински Gran Turismo, а няколко години по-късно, вече с 6-цилиндрови двигатели, пробва силата си и в лигата на спортните автомобили. Също като Porsche 911 Alpine става все по-бърз, луксозен и скъп.
Представеният през 1991 година А610 има почти същите линии като предшественика си. Задно разположеният двигател също е почти идентичен. Това е Euro V6, който всъщност е трябвало да бъде V8 и е съвместна разработка на Renault, Peugeot и Volvo, започнала още през 1966 година.

Екстремно ръбесто арматурно табло в стила на Renault от онова време. Hi-Fi и климатична инсталация за лукс

При А610 този агрегат развива внушителните 250 к.с. благодарение на напълно алуминиевата си конструкция, турбокомпресора Garret и увеличения до 3 литра работен обем. С това Alpine 1991 е на едно ниво с Porsche 911 Carrera. Впечатление, което се потвърждава и от динамичните характеристики – 5,7 секунди до 100 км/ч и максимална скорост 265 км/ч са сериозно постижение за времето си.
А610 е превъзходен за най-лявата лента на магистралите. След като свикнете с тежкия волан, ще се радвате на най-добра ергономия и обзор. Поне отпред. Hi-Fi озвучителната система и климатичната инсталация го превръщат в един GT par excellence.

Сгъваемите фарове са монтирани заради пазара в САЩ, където не са разрешени покривни стъкла

И докато феновете на Porsche приемат същото развитие при 911, то почитателите на Alpine не са доволни от толкова много лукс и високо тегло и не желаят да купуват автомобила.
До 1995 година само 818 от тях избират скъпия А610. Renault, който от 1974 година притежава мажоритарния дял на Alpine, се отказва от марката и така А610 остава последният модел на Alpine. Но днес сходствата с Porsche се забелязват отново: цените са се устремили към небето.

Извод

Alpine никога не успя да постигне съвършенството на Porsche. Но А610 е много добър автомобил и за разлика от 911 не е паркиран на всеки ъгъл. Не е задължително да сте франкофил, за да си го купите – но задължително трябва да имате солидна банкова сметка.

Технически данни

Двигател 6 цилиндъра, турбо, отзад надлъжно • Работен обем 2963 см3 • Мощност 184 кВт (250 к.с.) при 5750 об/мин Макс. въртящ момент 350 Нм при 2900 об/мин • Макс. скорост 265 км/ч • 0–100 км/ч 5,7 сек Задвижване задно/5-степ. трансмисия • Резервоар­ 80 л • Д/Ш/В 4420/1770/1190 мм • Багажник – • Тегло (празен) 1420 кг • Разход EU-Mix 9,2 л А95Н/100 км
Емисии CO2 218 г/км Цена 91600 германски марки (1991 г.)

С турбокомпресор Garret 3-литровият 6-цилиндров двигател, базиран на Euro V6, развива 250 к.с.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин