Alpine A110S: един тон истинско щастие


11
юни
2020

ИСКАМ ДА МИ СЛОЖИТЕ ОТ ВСИЧКО. И люто също! Да, това не е правилният начин да си поръчате новия Alpine A110S. Но може би все пак подхожда на модела. Важните съставки са: 40 к.с. повече, по-ниска с няколко милиметра каросерия, с 50 процента по-стегнати пружини и амортисьори, а гумите с по 1 см по-широки. Също нов и предлагащ се за всички версии е и карбоновият покрив (доплащащ се). Той пести 1,9 кг на правилното място, но пък струва 4500 лв. (за Германия).

Първият тест по изпълнените със завои планински пътища в Португалия: окачването е осезаемо по-стегнато, но все така реагира фино и притежава достатъчен резерв от ход, за да успее все пак автомобилът да погълне грубите неравности на пътя. Значително редуцираните движения на каросерията се отразяват благоприятно на смяната на динамичния център на тежестта и управляемостта – без комфортът на возене да бъде влошаван.

Шестоъгълен ауспух в средата на задницата – отива му

При непроменен максимален въртящ момент от 320 Нм 1,8-литровият турбомотор демонстрира значително по-голяма тяга от 5000 оборота в сравнение с версия с 252 к.с. Плюсът в мощността е реализиран посредством вдигане на налягането на пълнене с 0,4 до 1,5 атмосфери. Затова тръгваме към пистата. При пълното спиране преди първия десен завой отдавна щях да съм разположил базовия Alpine напречно на асфалта – A110S обаче остава стабилен и поддържа курса. При завъртане на лекия и директен волан си проличава типичната пъргавина. Следват два 180-градусови завоя, които благодарение на малкото тегло позволяват наистина късно спиране. Alpine отново влиза в завоя без недозавиване и излиза със свръхзавиване.

Познат, тесен кокпит с малко на брой поставки

Както и преди Alpine владее и двете дисциплини: дрифт и сериозно следване на правата линия – както и всичко останало между тях. Завъртаме общо девет бързи обиколки, по 3 на всяка кола. Спирането е отлично – нищо чудно при собствено тегло от 1100 кг. Гумите Michelin Sport 4 ни изненадват положително със сцеплението и стабилността си. Критики? Единствено това, че лостчетата за превключване на волана не са оптимално разположени и нямат добър диапазон. Само затова „с всичко“.

Класика и модерен свят Стилно лакирани спирачни апарати – здравото захапване не е проблем при тегло от 1100 кг. Дигиталните уреди в днешно време са на мода, но аналоговите са по-красиви.

ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател 4 цилиндъра, турбо, средноразположен отзад, напречно Работен обем 1798 см3 Мощност 215 кВт (292 к.с.) при 6400 об/мин
Макс. въртящ момент 320 Нм при 2000 об/мин Задвижване задно/7-степ. двоен съединител Д/Ш/В 4180/1798/ 1248 мм Тегло 1114 кг
Багажник 96 л отпред/100 л отзад 0–100 км/ч 4,4 сек Макс. скорост
260 км/ч Разход 6,5 л А98Н Емисии CO2 146 г/км Цена от 112 000 лв.
(за Германия)

ИЗВОД

S ви прави щастливи. Стегнатото окачване на A110S успокоява управляемостта: по-малки движения на каросерията, по-мека реакция при смяна на динамичния център на тежестта, повече поддържане на курса, отколкото дрифт. А 292 к.с. естествено са истинско предимство по отношение на надлъжната динамика.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >