Alpine A110: La Brum!


24
сеп.
2018

МЕРСИ, ФРАНЦИЯ! Благодарим за комиксите с Астерикс, за „La Boum“ – и разбира се, за Alpine A110. Леката „бегачка“ на Renault дрифтираше далеч преди галите и Софи Марсо в детските ми мечти – както и в международните ралита. Сега Alpine отново се качва на автомобилната сцена. Със същото име и същата концепция, но без ретро нелепост. Рядко автомобил предизвиква такова одобрение и такива усмивки сред всички възрастови групи. За мен това бе един от най-вълнуващите тестове за 24 години в AUTO BILD.

Още от първия поглед ни става ясно: Alpine е пораснал през последните няколко десетилетия. Но все пак с дължината си от 4,18 метра (преди 3,85 м) широчината от 1,80 метра (1,60 м) остава приятно компактен. Както и нисък – 1,25 метра. Въпреки че тестваме все повече SUV-ове и аз съм над 50 години, качването става по-лесно, отколкото си мислех. А вътре ни очакват впечатляващи спортни седалки тип корито. Е, не седим в тях съвсем перфектно. Но все пак вътре има място и за двуметрови мъже. Нерегулиращата се облегалка е малко ниска и с недостатъчна опора в областта на раменете.

Превъзходен кокпит с превключвател за режимите на движение на волана и натискащи се бутони за автоматичната трансмисия на централната конзола

Потегляме. Ние сме на отсечката за тестване на управляемост върху суха настилка на Contidrom до Хановер. Натискаме спирачката, после стартовия бутон, превключваме на режим Sport (или Track), издърпваме двете лостчета на волана и ги пускаме – и синята „бегачка“ се изстрелва напред. 1,8-литровият 4-цилиндров мотор (навремето също имаше такъв) зад пилота работи доста сърдито и шумно, задните гуми свистят, а A110 достига след 4,6 секунди темпо 100, като максималната му скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. Този автомобил с тегло 1107 кг е впечатляващо бърз. Доказва го на пистата. След 1:35,28 минути е завършена първата обиколка – респект за Alpine. Макар че трябва да сте наясно какво правите и кои бутони да натискате.

Национална гордост: пред задния вентилационен отвор блести трикольорът, който ще срещнете още няколко пъти отвътре

Режимът Normal ни е необходим само за бавни обиколки. Тогава 7-степенната автоматична трансмисия с два съединителя превключва бързо, но не съвсем прецизно, управлението работи точно, а окачването преминава спокойно през дългите неравности, но не се справя добре с късите и с ръбовете. Превключваме на Sport и става наистина интересно. Предавките влизат светкавично, а ESP оставя малко по-голяма свобода на движение на задницата. В режим Track се радваме на драматични дрифтове – стига да сте опитен водач. Тогава в режим Track ще се чувствате като истински автомобилен пилот и ще се движите невероятно бързо.

Гордостта на инженерите: мониторът в средата показва различни данни

Когато решихме да превключваме с лостчетата на волана, изпитахме малки затруднения – перцата не се въртят заедно с волана и затова не изпитахме удоволствие. Ако изключите напълно системата ESP, то тогава ще се сблъскате с истинска дива в лицето на тази красавица със задно задвижване и средно разположен мотор. Сега ви е необходим перфектен тайминг – иначе ще излетите от пистата. Влезли сте прекалено бързо в завоя? Тогава „мадам“ недозавива. Опит за спасение с натискане на спирачката? Красавицата проявява капризи и тръгва със задницата напред. Тази работа не е за начинаещи и аматьори. Дори опитни пилоти се нуждаят от няколко обиколки, за да свикнат с този автомобил. След като веднъж сте се сприятелили с Alpine, няма да ви се иска да слезете. Синият екземпляр на нашите снимки е във версия Première Édition, която струва 116 000 лв., но вече е разпродадена. Към момента не се знае кога ще се появи „нормалната“ версия с цена от 108 000 лв. Запознати твърдят, че ще трябва да почакаме още година-две. И по-добре, че е така. Ако се върна вкъщи с тази френска красавица, жена ми би могла да изрече една френска дума, която започва с „Mer“, но не завършва със „ci“.

На повечето A110 показва красивата си задница. При високо темпо обаче вътре става шумно

ИЗВОД

Толкова красив, толкова лек, толкова бърз – Alpine е направо неустоим. Фокусирано изцяло върху шофирането, леко и приказно красиво спортно Сoupé, каквото няма да откриете никъде другаде. Разбира се, прощаваме му факта, че Alpine в никакъв случай не е перфектен и понякога проявява капризи. Това дори прави нещата още по-вълнуващи.

Четири фара като при оригинала от 1961, тук обаче с изцяло LED светлини

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >