Тест » Alpine A110 доставя огромно удоволствие (тест)

Alpine A110 доставя огромно удоволствие (тест)

1004
2022

Въпреки безспорните му качества, нещата с Alpine A110 не вървят съвсем добре. С нова настройка и по-голяма мощност французите стартират втората половина от живота на модела

На пръв поглед цифрите са впечатляващи: 74 процента повече продажби в сравнение с 2021 г. И въпреки това Alpine не е там, където би искала да го види компанията-майка Renault. Спортното подразделение на французите не върви добре след новия старт през 2017 г.

През миналата година в света са продадени 2659 автомобила A110. За сравнение 20 500 са продадените Cayman (и Boxster) за същата година. Може би се дължи на факта, че извън Франция марката Alpine не е много популярна – 60 процента от продадените A110 са останали във Франция.

Легендарното време на Alpine е през 60-те и 70-те години на миналия век. Така, че потенциалните клиенти днес са в пенсионна възраст. И може би ще се замислят, дали да дадат 120 000 лв. за Alpine, който не е толкова екзотичен като Lotus например, или толкова спортен като  Porsche.

Иначе французите стартират с базовата версия A110, фокусирания върху пътуване на дълги разстояния A110 GT и A110 S с опционален пакет Aero и максимална скорост от 275 км/ч.

A110 GT: интуитивен характер на управление

Стартираме с GT-версията на пистата Пол Ришар до Марсилия, след като сме стартирали разполагащия с 300 к.с. 4-цилиндров двигател от червения бутон.

След около 30 завоя с лекото и прецизно управление, както с пълно изтръгване на мощността от двигателя, удоволствието се показва все повече. Окачването и разпределението на теглото (56 процента към задната ос) придават на лекия автомобил интуитивен характер на управление.

Критиките: якият звук при превключване на по-ниска предавка (в спортен режим) е малко изнервящ. А за едно GT комбинацията от регулиращи се пружини и амортисьори можеше да е и малко по-комфортна. Отличната управляемост обаче бързо ви грабва, а ако искате вашият A110 S да вдига 275 км/ч, трябва да инвестирате около 11 000 лв. допълнително. Толкова струва пакетът Aero на най-спортното A110, който предлага превъзходните състезателни седалки Sabelt с тапицерия от микрофазер/кожа и гуми Michelin Pilot Sport Cup 2.

Лесно и неуморно спиране с Alpine A110 S

Отсечката е отчасти мокра, а конусите ни помагат в ориентирането. В S личи любовта към детайлите. На пистата онова, което доминира, е малкото тегло. Спирачките са неуморни, а техният потенциал може да бъде усетен след няколко обиколки в граничната зона с бърза скорост.

Истинска радост е да усещаш, колкото стабилно е A110 S при всяка сяна на пътната ситуация. Задницата е доста стабилна, а странично накланяне почти не се усеща.

В режим Track ESP позволява и свръхзавиване, което се коригира подчертано лесно.

След няколко обиколки на пистата отново сме на междуградски път, където спокойствието на „французина” се усеща с невероятна лекота. Редуването на спиране, завиване и даване на газ е изключително приятно и се извършва изключително бързо. Дано най-после Alpine успее и в икономически план. Иначе би било много жалко.

Технически данни и цена: Alpine A110 S

двигател: R4, турбо средно-задно напречно
работен обем: 1798 cм³
мощност: 221 кВт. (300 к.с.) при 6300 об/мин
макс. въртящ момент: 340 Нм при 2400-6000 об/мин
задно задвижване/7-степ. авт. трансмисия
Д/Ш/В: 4181/1798/1252 мм
собствено тегло: 1119 кг (DIN)
обем на багажника: 190 л
0–100 км/ч: 4,2 сек
макс. скорост: 260 км/ч
разход на гориво: 6,8 сек
CO₂: 153 г/км
цена: от 142 000 лв.

ИЗВОД

Ралф Кунд

Френската лекота може да се преживее. За съжаление обаче Alpine е доста скъп. Не е необходимо да инвестирате в GT или S, за да се насладите на характера на A110. Все пак: малко тегло + мощност = голямо удоволствие.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

ƒ