2024
Още от своето създаване през 1965 година баварската тунинг фирма Alpina развива много силна емоционална връзка с BMW. Първоначално започва производството на собствени карбуратори, които се радват на голяма популярност сред любителите на спортното каране, но не след дълго еволюира до един от водещите тунери на състезателни автомобили. През 60-те и 70-те години преработените от Alpina серийни модели на BMW се превръщат в своеобразен еталон за качество и потенциал на европейската спортна сцена.

Играй за електрически скутер или ваучер за гориво на стойност 100 лева.
Свали приложението EKO Smile!
Пистовите успехи естествено водят и до идеята за организиране на серийно производство, насочено към цивилния пазар. Така, благодарение на своя богат опит, натрупан по спортните трасета, Alpina създава своя легендарен модел B7 Turbo – най-бързия автомобил с 4 врати в света. Като основа е използван стандартен седан BMW 528i E12, оборудван с 3-литров редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор KKK K27, в комплект с петстепенна ръчна скоростна кутия. Ефектният екстериор се оформя от разпознаваемите декоративни елементи на Alpina, 16-инчови алуминиеви джанти, спортни гуми с размери 205/50 отпред и 225/50 отзад, единичен централно монтиран изход на ауспуха с хромирана облицовка, както и големи предни и задни спойлери.

Оборудването на интериора включва кожен волан Alpina, VDO прибори с логото на Alpina, включително скоростомер, разграфен до 300 км/ч, оборотомер и измервателни уреди за нивото на горивото и температурата на маслото, електронен часовник, дървена облицовка и подови постелки с бродирани килими Alpina B7, предни седалки Recaro и стерео уредба Blaupunkt с двупосочни високоговорители Focal и усилвател JL Audio. Автомобилът е оборудван със специфичните за Alpina амортисьори Bilstein заедно с пружини H&R.

И докато в случая с В7 нещата само леко започват да излизат от контрол, то с появяването на неговия наследник B7S Turbo играта наистина загрубява. Бутиковата преработка се предлага между ноември 1981 и май 1982 година, като за този период са изработени само 60 екземпляра. Използван е модифициран 3,5-литров двигател, при който турбокомпресорът KKK K27 вече има максимално усилване от 0,9 бара.

Скоростната кутия Getrag е заменена от петстепенна ZF, разработена за BMW 745i, поставена е нова запалителна система, произведена от AFT, а мощността е увеличена от 300 на 330 к.с. при максимален въртящ момент от 500 Нм. Alpina B7S е оборудван с газови пружини Bilstein и прогресивни пружини отпред и газови амортисьори Bilstein и регулируеми на височина прогресивни пружини отзад. Освен това има регулируеми стабилизатори отпред и отзад. Спирачките са същите като при B7 Turbo с вентилирани дискове навсякъде. 16-инчовите алуминиеви джанти и размера на гумите са идентични с предходния модел.

Alpina, B7S ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,8 секунди и достига максимална скорост от 261 км/ч – нещо доста притеснително за останалите магистрални играчи от началото на 80-те.