2017
Една от най-важните новости за BMW на изложението в Женева не е точно на щанда на марката. Базираната на Серия 5 G30 Alpina B5 Biturbo изглежда като прекрасна алтернатива следващото М5. За задвижването се грижи познатият 4,4-литров V8-агрегат с два турбокомпреосора – който в случая развива максимална мощност 608 к.с. и максимален въртящ момент 800 Нм.
Не, тази „камара“ от сила не се изсипва директно върху задните колела – за максимално сцепление се грижи 4х4-системата. Благодарение на нея ускорението от 0 до 100 км/ч отнема едва 3,5 секунди, а това до 200 – 11,4. С тези постижения В5 се нарежда до най-бързите модели в своя клас – а с максималната си скорост от 330 км/ч дори надминава (с много) актуалното М5 и Mercedes-AMG E63 S.
Но В5 може много повече от това да върви направо: бързият седан се справя много добре с бързата атака на завоите благодарение на завиващите си задни колела, активната система за стабилизация на каросерията и адаптивните амортисьори – или с други думи, отрочето на Alpinа се възползва от всички “жокери“, които могат да бъдат поръчани като опции за В5. Тунинг фирмата със статут на отделен производител на автомобили е направила необходимите настройки, за да бъде гарантирано максимално добро динамично представяне. Спирачната система също е модифицирана, за да отговори на високата мощност, a предницата е „втвърдена“ леко.
B5 обаче не би била истинска Alpina, ако не отделяше внимание на комфорта: за разлика от стандартната G30 тя разполага с режим Comfort Pro: в него всички регулатори „превключват“ в посока максимален комфорт. Дори ако мислите за пренасянето на повече багаж, няма да останете разочаровани – защото германците се предвидили и комби версията на модела (G31).